نرم افزارحسابداری صدگان

مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و اتاق‌های بازرگانی برای ثبت امضای دیجیتال

0 1,082

حسابداراپ

 قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت از فعالان اقتصادی خواست برای دریافت امضای دیجیتال اظهارنامه‌های مالیاتی به دفاتر اسناد رسمی و اتاق های بازرگانی مراجعه کنند.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمدصادق مفتح در مراسم افتتاح استفاده از گواهی امضای الکترونیک در سامانه امور مالیاتی کشور اظهار داشت: امروز یک اتفاق بزرگ در اقتصاد کشور می‌افتد و نقطه عطفی خواهد بود، چرا که ما نیازمند یک نظام مالیاتی توانمند، مستمر با اطلاعات گسترده هستیم.

.

وی ادامه داد: اگر روزی بخواهیم کشور را بدون نفت اداره کنیم قوی‌ترین ابزار، ابزار مالیات است با این دید توسعه و مدرن کردن نظام مالیاتی کشور وظیفه همه مسئولان و مردم است.

.

وی گفت: این عزم در سازمان مالیاتی جزم شده و انشاء‌الله ما شاهد به بار نشستن زحمات چند ساله باشیم.

.

مفتح خاطرنشان کرد: رابطه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان امور مالیاتی از زمانی که بحث ادغام دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی مطرح شد و وظیفه اصلی بهبود فضای کسب و کار برعهده وزارت صنعت و تجارت قرار گرفت، شکل‌ جدی پیدا کرد.

.

وی با بیان اینکه در برنامه دهگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت اولین محور بهبود فضای کسب و کار و روان‌سازی امور است، افزود: بر این اساس فعالان اقتصادی باید در روان‌ترین شکل ممکن بتوانند کارشان را انجام دهند.

.

پندار سیستم

مفتح اضافه کرد: به اشتراک گذاشتن بانک‌های اطلاعاتی یکی از مهمترین محورهای همکاری سازمان مالیاتی و وزارت صنعت است بستر این کار فراهم شده و در ماه‌های آینده مرحله به مرحله به بهره‌برداری خواهد رسید.

.

وی نتیجه این همکاری را قرار گرفتن اطلاعات شفاف اقتصادی در اختیار سازمان امور مالیاتی ذکر کرد و گفت: تا رسیدن به این فضا چند گام بیشتر فاصله نداریم.

.

مفتح تصریح کرد: پرونده‌های متعددی در دستور کار ماست که یکی از آنها همکاری برای اجرای امضای دیجیتال در نظام مالیاتی است و با افتتاح پروژه امروز یکی از مهمترین اسناد رسمی کشور در بستر الکترونیک مبادله می‌شود.

.

وی ادامه داد: سازمان مالیاتی در این اقدام مهم خط‌شکنی کرد و این بابی را می‌گشاید تا دیگر سازمان‌ها نیز وارد مبادله الکترونیک اسناد شوند.

.

مفتح از فعالان اقتصادی دعوت کرد تا برای دریافت امضای دیجیتال به دفاتر خدمات اسناد رسمی و در استان‌ها به اتاق‌های بازرگانی مراجعه کنند.

.

————————————————————————————–

لينك مرتبط :

تشریح جزئیات استفاده از امضای الکترونیکی در اظهارنامه مالیاتی

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.