- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مالیات اظهارنامه‌های الکترونیک۳۰درصد نقد و مابقی در ۷ قسط دریافت می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی اجرای امضای دیجیتال در ارائه اظهارنامه‌‌های الکترونیک را باعث تسهیل در فرآیند پرداخت مالیات مودیان دانست و گفت: مالیات افرادی که اظهارنامه الکترونیک ارائه کنند۳۰ درصد نفد و مابقی در ۷ قسط دریافت می‌شود.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علی عسگری صبح در مراسم بهره‌برداری از امضای الکترونیک در تسلیم اظهار‌نامه‌های مالیاتی اظهار داشت: سازمان مالیاتی در مسیری گام برمی‌دارد که تحول عمیقی را در نظام مالیاتی ایجاد خواهد کرد و این تحولات از سه، چهار سال قبل شروع شده است.

.

وی ادامه داد: در طرح تحول اقتصادی دولت بسته تحول در نظام مالیاتی [1] دیده شد و یکی از بسته‌های طرح تحول مالیاتی طرح جامع مالیاتی است.

.

عسگری گفت: لازمه به سرانجام رسیدن طرح جامع بسترسازی است که باید در کشور ایجاد شود و یکی از کارها، الکترونیکی کردن فرآیندها و  طرح امضای دیجیتال است.

.

رئیس سازمان مالیاتی خاطرنشان کرد: بحث طراحی، توسعه و تست ماژورهای طرح جامع تا پایان تابستان به پایان می‌رسد و انجام تمامی خدمات مالیاتی در ماژورهای ۱۳ گانه طرح دیده شده است.

.

وی با بیان اینکه این طرح جامع مالیاتی را در پاییز تست خواهیم کرد و طرح پایلوت آن زمستان امسال در تهران، اصفهان و کرمانشاه به اجرا در می‌آید، گفت: اواخر سال ۹۲ طرح جامع را به صورت یکپارچه در کل کشور اجرا خواهیم کرد.

.

عسگری توضیح داد: در طرح جامع ما حداقل تماس و مراجعه حضور با مؤدی را خواهیم داشت و لازمه تحقق این کار فراگیر شدن امضای الکترونیک بود.

.

عسگری به ثبت‌نام اشخاص حقوقی و حقیقی برای دریافت کد اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: در مرحله پیش‌ثبت‌نام، اطلاعات کلی هویتی و در مرحله دوم اطلاعات دقیق را از مؤدی می‌گیریم، راستی آزمایی می‌کنیم و وقتی اطمینان حاصل شد مؤدی یک فعال اقتصادی است کد اقتصادی را به او اختصاص خواهیم داد.

.

وی ادامه داد: کار در مسیری افتاده که از این پس کاربرد امضای دیجیتال سرعت پیدا خواهد کرد.

.

وی ادامه داد: ۵ میلیون مؤدی اعم از حقیقی و حقوقی باید کد اقتصادی بگیرند، بنابراین بستر کار بستر گسترده و فراگیری است و به همین دلیل سازمان مالیاتی گسترده‌ترین روابط را با سازمان مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران خواهد داشت.

.