- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

قراردادهای سفید امضا خیانت به کارگران است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رواج یافتن قراردادهای کار سفید امضاء توسط کارفرمایان، گفت: قراردادهای سفید امضا خیانت در حق کارگران است.

.

صمد فدایی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: تجربه نشان داده که در قراردادهای سفید امضا هیچگاه کارفرمایان حق کارگران را رعایت نکرده اند و همواره در این نوع قراردادها منافع و مصالح کارگران زیر پا گذاشته شده است.

.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید حقوق انسانی و اجتماعی کارگران حفظ شود، افزود: کارگر یک انسان است و باید از حقوق انسانی و حقوقی که در قانون کار برای او تعیین شده برخوردار باشد و استثمار کردن این قشر توسط کارفرمایان ظلم بزرگی در حق آنان است.

.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میزان تقاضا برای کار بیش از میزان شغل های موجود در جامعه است که متأسفانه این موضوع بهانه ای در دست کارفرمایان شده تا به شکل سلیقه ای با کارگران برخورد کنند.

.

فدایی با انتقاد از افزایش شدید میزان بیکاری در جامعه گفت: تعداد جوانان متقاضی کار در بنگاه های صنعتی و تولیدی بسیار زیاد است و زمانی که متقاضیان کار حاضر هستند با هر شرایطی کار کنند، قراردادهای کار سفید امضا هم رشد می کند.

.

این نماینده مجلس هشتم با انتقاد از عملکرد نظارتی برخی از دستگاه های مسئول اظهار داشت: جلوگیری از رشد قراردادهای کار سفید امضا از وظایف وزارت کار است که مورد غفلت قرار گرفته و متأسفانه این وزارتخانه برخورد لازم را با کارفرمایان متخلف ندارد.

.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید نهادهای نظارتی دقت نظر و عمل بیشتری را به خرج داده و دامنه نظارت خود را بر کارفرمایان بیشتر کنند تا شاهد رواج یافتن قراردادهای کار سفید امضا نباشیم.

.