نرم افزارحسابداری صدگان

فشار مالیاتی در اروپا چقدر است؟

0 615

حسابداراپ

فشار مالیاتی در اصطلاح علم اقتصاد به درصد همۀ هزینه های دریافتی و پرداختی(اعم از مالیات، عوارض و خدمات اجتماعی) به تولید ناخالص داخلی گفته می شود.

.

 این رقم در کشورهای توسعه یافته عددی بین ۳۵ تا ۵۲ درصد را نشان می دهد. فرانسه در این بین در لیست کشورهای اول قرار دارد اما با این حال فشار مالیاتی در این کشور به اندازۀ سوئد نیست.

.

با روی کارآمدن سوسیالیست ها در فرانسه این احتمال داده می شد که شاید اندکی از فشار مالیاتی کشور کاسته شود. اما ظاهراً قرار است دولت اولاند، برنامه های جدیدی را برای افزایش مالیات و تغییر در سیستم فشار مالیاتی در نظر بگیرد که با این اوصاف نه تنها از کاهش مالیات خبری نیست بلکه حتی افزایش چند درصدی نیز در آن پیش بینی شده است.

.

با این حال برای آرام کردن خاطر فرانسویها قرار است فشار مالیاتی بر روی اقشار مرفه تشدید شود تا به نوعی از فشارها بر اقشار کم درآمد جامعه کاسته شود. اما در بسیاری از کشورهای اروپایی وضعیت به گونۀ دیگری است. به این معنا که با کاهش هزینه های عمومی، دولت سعی می کند در سیستم خدمات اجتماعی تغییراتی را ایجاد و در واقع آن را ارتقاء دهد.

.

پندار سیستم

با ارقام منتشر شده به نظر میرسد قارۀ اروپا بالاترین میزان فشار مالیاتی را داشته باشد.  در سال ۲۰۱۰ فرانسه در لیست چهارمین کشور اروپایی از نظر فشار مالیاتی قرار داشت. در سال ۲۰۱۱ با افزایش مالیات، طبق اعلام مقامات رسمی، مالیات در این کشور به رقم ۱۶ میلیارد یورو رسید.

 .

ارقام اینفوگرافیک ذیل میزان فشار مالیاتی را در کشورهای اروپایی نشان داده است:

.

.

زهرا خدايي

خبر آنلاين

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.