نرم افزارحسابداری صدگان

عقب‌نشيني سكه

0 551

حسابداراپ

به‌دنبال انتشار گزارش‌هاي بد اقتصادي در دو قاره اروپا و آمريكا، اوايل هفته جاري بار ديگر بازارهاي مالي جهان با افت و ريزش عمومي سهام مواجه شد بنابراين سرمايه‌گذاران ترجيح دادند دوباره روي به طلا آورده و سبد دارايي‌هاي خود را از اين فلز گرانقيمت بيشتر كنند.
.
همين امر فزوني تقاضا را در شمش طلا در پي داشته به نحوي كه بهاي هر اونس از هزارو ۵۵۸ به هزارو ۶۲۰دلار هم رسيد. در چنين شرايطي عجيب نبود كه زير سايه گراني طلا و البته دلار، قيمت سكه هم با رشد همراه شود.
.
در اولين روز كاري هفته و قبل از اينكه تعطيلات ميان‌هفته‌اي آغاز شود قيمت سكه تا ۶۸۰‌هزار تومان بالا رفت اما با فروكش كردن نسبي تب طلا و افت چهار دلاري قيمت، سكه هم دستور عقب‌نشيني داد. اين افت در شرايطي بود كه دلار هم در روز سه‌شنبه ارزان‌تر شده بود. كارشناسان با كاهش قيمت يورو در مقايسه با دلار در پي كنفرانس تلفني مقامات هفت كشور قدرتمند دنيا، قيمت طلا نيز با سقوط همراه شده است.
.
 همزمان با حركت موج جديد افت قيمت، رييس كل بانك مركزي با بيان اينكه با اجراي طرح پيش‌فروش سكه، قيمت سكه‌ها در بازار كنترل شد، گفت: اگر بانك مركزي چنين اقدامي نمي‌كرد، قطعا انتظارات تورمي وضعيت ديگري را براي بازار سكه و طلا رقم مي‌زد.
.
محمود بهمني كه معمولا هر افت قيمتي را نتيجه سياست‌هاي بانك مركزي مي‌داند از ذخيره‌سازي ۵۰۰ تن طلا هم خبر داد و افزود: بانك مركزي به هيچ‌وجه نمي‌خواهد كه مردم در خريد سكه و طلا دچار ضرر و زيان شوند.
.

پندار سیستم

منبع: شرق
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.