- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اعتبار اجرای قانون بیمه بیکاری امسال تامین می‌شود.

سید جواد زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: طرح بیمه بیکاری به منظور حمایت از بیکاران و همچنین فارغ التحصیلان جویای شغل از سوی مجلس تدوین و به تصویب رسید که در سال جاری نیز اجرایی خواهد شد.

.

به گفته وی، در لایحه بودجه حدود دو هزار میلیارد برای اجرای طرح بیمه بیکاری اختصاص یافت و در این صورت دولت موظف به اجرای این طرح در سال جاری شده است بنابراین باید به طور حتم آن را اجرایی کند.

.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس به قانونی بودن این طرح اشاره و تاکید کرد: این طرح هیچ مغایرتی با قانون ندارد و براساس ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم وهمچنین اصل ۲۹ قانون اساسی تدوین شده است.

.

زمانی از رفع اشکال شورای نگهبان از این طرح خبر داد و گفت: شورای نگهبان به دو ماده ۱۱ و ۳۲ این طرح اشکال وارد کرده بود که با بررسی مجدد در کمیسیون اجتماعی این دو ماده نیز اصلاح و در نهایت به تصویب شورای نگهبان رسید.

.

وی با اشاره به اینکه طرح بیمه بیکاری ربطی به سازمان تامین اجتماعی ندارد، افزود: در این طرح حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که ۳ درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تامین و پرداخت می شود.

.