- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

طرح بيمه عمر اقشار كم درآمد عرضه می شود .

مديرعامل بيمه ايران گفت: بيمه ايران طرح بيمه عمر اقشار كم درآمد را به زودي خواهد كرد. جواد سهاميان‌مقدم ، با بيان اين‌كه به بيمه عمر در كشورمان زياد پرداخته نشده است، گفت:‌يكسري مسائل فني در اين موضوع دخيل است.

.
و ي به ایسنا خاطرنشان كرد كه در كشورهاي ديگر بيش از ۶۰ درصد حق بيمه‌ها مرتبط با بيمه اشخاص و بيمه عمر است در حالي كه اين عدد در كشور ما حدود شش الي هفت درصد است كه بسيار پايين است.

.
وي تاكيد كرد: اگر بخواهيم به رفاه مردم و تامين اجتماعي بينديشيم بايد بيمه‌هاي عمر را به خوبي تقويت كنيم منظور از تقويت هم آن است كه اطلاع رساني خوب و فرهنگ‌سازي شود و بيمه عمر براي اقشار كم درآمد در نظر گرفته شود.

.
وي به طراحي بيمه عمر اقشار كم درآمد در سازمان متبوعش اشاره كرد و گفت:‌ما نبايد هميشه به دنبال بيمه‌هاي عمر با سرمايه‌هاي بالا باشيم زيرا افراد با همان سرمايه‌هايي كه در دوران حياتشان زندگي مي‌كنند توقع دريافت سرمايه از بيمه عمر دارند.

.
سهاميان‌مقدم گفت: تخصصي كردن شركت‌هاي بيمه عمر تخصصي كردن بازارياب‌هاي بيمه عمر و همچنين نقش رسانه‌ها، به خصوص رسانه ملي و مطبوعات مي‌تواند دراين طرح بيمه عمر اقشار كم درآمد بسيار موثر باشد.

.