نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط دریافت ارز دولتی برای واردات کالا

0 697

حسابداراپ

در حال حاضر فقط کالاهایی می‌توانند برای واردات از ارز مرجع استفاده کنند که در یک فرایند تولیدی سهم داشته باشند

.

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت درباره واردات برخی کالاهای دارای مشابه داخلی توضیح داد.

.

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه اطلاع رسانی دولت، مهدی غضنفری با بیان این که برای درک بهتر موضوع واردات این کالاها باید با فرایند واردات بیشتر آشنا شد، گفت: در حال حاضر فقط کالاهایی می‌توانند برای واردات از ارز مرجع استفاده کنند که در یک فرایند تولیدی سهم داشته باشند.

پندار سیستم

.

او با اشاره به این که مواد اولیه صنعتی، مواد واسطه‌ای و ماشین آلات و تجهیزات شامل استفاده از ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی هستند، افزود: در فرآیند جدیدی که از سال ۱۳۹۱ آغاز شده، بسیاری از کالاهای مصرفی ورودشان ممنوع نیست، ولی یا ارز مرجع نمی‌گیرند یا با مقررات استاندارد دچار مشکل می‌شوند.

.

غضنفری خاطرنشان کرد: به این دلیل اگر کالایی به صورت رسمی وارد شده باشد، معنی‌‌اش این است که در قبال آن ارز نفت پرداخت نشده، یعنی در قبال آن کالای مشابه صادر شده و واردکننده چون ارز با نرخ مرجع را نداشته، از ارز صادراتی استفاده کرده‌ است.

.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با تاکید بر این که این به معنی واردات در مقابل صادرات است و تراز تجاری را منفی نمی‌کند، افزود: در این موارد چون قبلا صادرات انجام شده، ارز صادراتی هم به وجود آمده‌ است و به یک سخن دیگر اگر یک کالا بعد از گذر همه موانع، می‌تواند در بازار رقابت کند، یعنی فرمول عرضه و تقاضا حاکم است، اما از ارز دولتی برای آن استفاده نمی‌شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.