نرم افزارحسابداری صدگان

سيستم مالياتي کشورمشکل دارد.

1 573

حسابداراپ

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي مشهد گفت: متاسفانه سيستم مالياتي کشور دچار اختلالاتي است که بايد در سال جاري نسبت به رفع آن توجه ويژه اي شود.

.

مهندس شافعي با بيان اين که فرارهاي مالياتي زيادي در کشور رخ مي دهد، افزود: بخش زيادي از ماليات کشور بر دوش کساني است که شفاف عمل مي کنند و از سوي ديگر کساني هستند که به طور عمده فعاليت زيرزميني دارند و خود اظهاري ندارند و عملا هيچ مالياتي به دولت نمي پردازد.

.

 وي با اشاره به اين که هر کس شفاف تر عمل کند تحت فشار بيشتري است، افزود: اين فرآيندي ناعادلانه است و سخت گيري بايد براي کساني باشد که شفاف عمل نمي کنند و به طور عمده فعاليت زيرزميني دارند.

پندار سیستم

.

شافعي همچنين با بيان اين که، اين ارتباط بخش هاي مختلف اقتصادي با هم داراي مشکل است، افزود: اين ارتباط را بايد در سه بخش توليد، توزيع و فروش ساماندهي و تعريف کنيم. وي با بيان اين که تنها راه براي حذف فرآيند دلالي هاي سودجويانه، ايجاد ارتباط قوي بين بخش هاي مختلف توليد و فروش است، افزود: وقتي بخش فروش و توزيع به طور مستقيم با توليد ارتباط نداشته باشد از اين خلاء سوءاستفاده مي شود و فرآيند دلالي به وجود مي آيد که با هدف کسب سودهاي کلان، قيمت ها را تحت تاثير قرار مي دهد و درآمدهاي نامعقول بدون پرداخت ماليات کسب مي کند.

.

 وي گفت: بايد بخش اصناف را با قدرت وارد ماجرا کنيم تا ارتباط نزديکي با بخش توليد داشته باشد و لازم است فاصله ها را به گونه اي کاهش دهيم تا فروشنده بتواند با کارخانه ارتباط مستقيم برقرار کند و اگر کسي بخواهد به عنوان واسطه در امر توزيع مداخله کند، درآمد معقولي داشته باشد.

.

منبع : روزنامه خراسان

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. غلامپور می گوید

    مسوولان مالیاتی کشور میدانند سیستم مالیاتی کشور مشکل دارد . مدیران و مسوولان مالی و اقتصادی کشور هم این را میدانند . راه حل آن را نیز میدانند و ارائه میدهند مثل همین رییس اتاق بازرگانی مشهد. با این حال باز هم مشکل سیستم مالیاتی کشور حل نمیشود آیا میدانید چرا ؟
    اگر آقای رییس در جریان واگذاری ملکی ( که مالیات نقل و انتقال آن برابر دفترچه ارزش معاملاتی و بدون چون و چرا وبه عبارتی شفاف است ) فیش ۵۰۰هزار تومانی را دستش دهند آیا …. پرداخت میکند ؟ مشکل اینجاست . آنجا که فرار مالیاتی نشود ، فکرش است و آنجا که فرار مالیاتی بشود چرا که …. .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.