نرم افزارحسابداری صدگان

سه میلیون قطعه سكه مازاد در بانک مرکزی

0 612

حسابداراپ

رییس كل بانك مركزی اعلام كرد كه بیش از سه میلیون قطعه سكه مازاد در این بانك وجود دارد كه می تواند به بازار تزریق شود.
.
‘محمود بهمنی’ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان آن كه یكی از وظایف بانك مركزی دخالت و تنظیم بازار سكه و ارز است، اظهار داشت: بانك مركزی آمادگی عرضه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار سكه پیش فروش را داشت كه حدود سه میلیون قطعه سكه تبدیل به اوراق یا به بانك فروخته شد كه این تعداد هم اكنون در بانك مركزی موجود است.
.
وی تصریح كرد سكه هایی را كه بانك مركزی در راستای پیش فروش سكه ضرب كرده و به فروش نرفته، می توان برای حفظ تعادل نرخ، به بازار تزریق كرد.
 .
بهمنی با طرح این پرسش كه چرا باید با هر چالشی سكه را به بازار عرضه كنیم و افراد به سرمایه گذاری های با ریسك بالا روی آورند، گفت: سرمایه گذاری میان و بلند مدت روی ارز و طلا ریسك پذیر است.
.
وی در خصوص نوسانات روزانه نرخ سكه در هفته های گذشته، اظهار داشت: نوسانات نرخ سكه در حالی است كه نرخ جهانی طلا در بازارها تغییر چندانی نداشته و به همین دلیل می توان نوسانات را ناشی از مسایل سیاسی دانست.
.
وی ادامه داد: افرادی كه سرمایه خود را وارد این بازارها می كنند، زمانی كه با قیمت واقعی روبه رو می شوند، دچار زیان زیادی خواهند شد.
 .
رییس كل بانك مركزی با بیان آن كه نباید مسایل سیاسی به بازار ارز و طلا مرتبط شود، گفت: هر چند پایه تعیین قیمت سكه انس جهانی و برخی از عوامل دیگر است، اما تقاضای كاذب منجر به رشد قیمت ها می شود.
.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.