نرم افزارحسابداری صدگان

زنگ خطر برای صراف‌ها به صدا درآمد.

0 590

حسابداراپ

پندار سیستم

احتمال بازگشت ارزش واحد پول آمريكا به مرز ‌هزارو ۸۰۰تومان دست‌كم فعلا منتفي شد. افت و عقب‌نشيني قيمت‌ها در بازار ارز البته در شرايطي صورت گرفت كه صرافي‌ها بيشتر از هميشه با خطر تعطيلي مواجه هستند و زنگ خطر براي متخلفان رسما به صدا درآمده است.

.
در همين راستا هم بانك مركزي اسامي ۶۲۶ صرافي مجاز، فاقد اعتبار، مجوز باطل شده و در حال تمديد مجوز را اعلام كرد.

.
ساماندهي صرافي‌ها طي چند سال اخير در دستور كار بانك مركزي قرار گرفته است، تشديد برخورد و نظارت بر عملكرد صرافي‌ها از سال‌گذشته با افزايش نرخ دلار و ايجاد نابساماني‌هايي در بازار ارز جدي‌تر شد. اخيرا تعدادي از صرافي‌هاي متخلف و صرافي‌هاي غيرمجاز كه بدون مجوز بانك مركزي فعاليت مي‌كنند يا مجوز خود را از ساير نهادها غيراز بانك مركزي دريافت كرده‌اند، به تعطيلي كشيده شده و پلمب شده‌اند.

.
بانك مركزي نسبت به فعاليت صرافي‌ها زير نظر بانك مركزي هشدار داده و اعلام كرده كه بايد صرافي‌ها براي فعاليت خود مجوز از بانك مركزي دريافت كنند و براساس قوانين و مقررات بانك مركزي ناظر بر عملكرد صرافي‌ها خريد و فروش و فعاليت ارزي داشته باشند، در غيراين‌صورت پلمب مي‌شوند.

.
در عين حال بانك مركزي اعلام كرده است كه بازرسان خود را به صورت نامحسوس روانه بازار كرده تا فعاليت صرافي‌هاي متخلف را بررسي و شناسايي كرده و براي پلمب آنها از طريق مراجع ذيصلاح مانند قوه‌قضاييه و نيروي انتظامي اقدام كند. البته اهالي بازار مي‌گويند گرچه به گفته مسوولان بانك مركزي و نيروي انتظامي با فعاليت دلالان ارزي برخورد شده است و برخي از آنها دستگير شده‌اند، اما هنوز دلالان در بازار ارز جولان مي‌دهند.

.
آنها به راحتي ارز خريد و فروش مي‌كنند و حتي در برخي از موارد با صرافان در نرخ دلاري كه خريد و فروش مي‌كنند، رقابت دارند. به گزارش مهر حتي در برخي از موارد ارزهاي جعلي كه از طريق فعاليت دلالي ارزي و به صورت غيرقانوني وارد بازار شده است، گزارش شده و بانك مركزي هم نسبت به اينكه تضميني بابت جعلي بودن خريد ارز از بازار دلالي را نمي‌دهد، هشدار داده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.