نرم افزارحسابداری صدگان

رد طرح حذف ممنوعیت انتقال نیروهای غیردولتی به وزارتخانه‌ها

1 858

حسابداراپ

مرکز پژوهش های مجلس در یک اظهارنظر کارشناسی اعلام کرد: طرح حذف ممنوعیت انتقال و ماموریت بیش از شش ماه از موسسات و نهادهای غیردولتی به وزارتخانه‌ها، مورد تایید نیست.

.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس، این مرکز در اظهارنظری درباره، «طرح حذف بند (د) ماده (۶۵) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران»، اعلام کرد: براساس بند «د» ماده مذکور «هرگونه انتقال و ماموریت بیش از شش ماه در یک یا چند نوبت از موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به‌استثنای مقامات ممنوع است».

پندار سیستم

.

در این گزارش آمده است: قانونگذار با وضع بند «د» ماده (۶۵) قانون برنامه پنجم توسعه قصد داشته از طریق ممنوعیت انتقال و ماموریت بیش از شش ماه کارکنان موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی به وزارتخانه‌ها، به ساماندهی و کاهش نیروهای انسانی در دستگاه‌های دولتی نایل گردد.

.

در ادامه آمده است: به‌نظر می‌رسد حذف این بند، این امکان را برای دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌سازد تا با توسل به سازوکارهای قانونی، افراد خارج از سیاست‌های استخدامی و برنامه‌های مربوط به نیروی انسانی دولت را به بخش‌های دولتی اضافه کند. با توجه به توضیحات فوق بند «د» ماده (۶۵) قانون برنامه پنجم کماکان سودمند است و لذا حذف آن قابل تایید نیست.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. عباس می گوید

    دربخش غیر دولتی کارمندهای خیلی قوی وباسابقه ای مشغول به کارهستند که باحذف این قانون میتوانند کمک زیاد به دستگاههای اجرایی بنمایند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.