- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دو سال از آغاز طرح دوركاري گذشت / از عملكردمان صد درصد رضايت نداريم.

معاون راهبردي منابع انساني معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري با اشاره به اينكه از عملكردمان در مورد دوركاري ۱۰۰ درصد رضايت نداريم، گفت: استقبال از اين طرح مناسب بوده و اين طرح سرلوحه كار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

.

هاجر تحريري‌نيك صفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه دوركاري به عنوان يك روش انجام كار استفاده بهينه از پتانسيل نيروي انساني، افزايش بهره وري و كاهش هزينه‌ها را دنبال مي‌كند، اظهار كرد: دوركاري با توجه به آيين‌نامه‌هاي مصوب شده در كليه دستگاه‌هاي كه قابليت انجام فعاليت‌ها به صورت دوركاري را دارند، انجام شود.

.

وي با بيان اين‌كه دستگاه‌ها بايد اين فعاليت‌ها را معرفي كنند، تصريح كرد: داوطلبان دوركاري نيز بايد اعلام آمادگي كنند تا تقاضاي آن‌ها در كميته بررسي شود.

.

تحريري نيك‌صفت با اشاره به اين كه طرح دوركاري جديد بوده و اجراي آن نياز به فرهنگ سازي و باور عمومي دارد،‌ گفت: از ابتداي اجراي طرح اقداماتي براي فرهنگ سازي انجام شد و در اين راستا دستگاه‌هاي مختلف را توجيه كرديم بنابراين تا حدودي فرهنگ‌سازي انجام كميته‌هاي اجرايي در اين راستا تشكيل شد.

.

معاون راهبردي منابع انساني معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري با اشاره به اينكه از دستگاه‌هاي دولتي درخواست كرديم مشاغلي را كه قابليت دوركاري دارند اعلام كنند، خاطرنشان كرد: الزاما همه دستگاه‌ها نمي‌توانند فعاليت‌هايشان را به صورت دوركاري انجام دهند.

.

وي با بيان اين‌كه زنان بيشتر از طرح دوركاري استقبال كردند، تصريح كرد: نمي‌توانيم بگوييم كه ۱۰۰ درصد از پيشرفت طرح راضي هستيم اما استقبال مناسب بوده و اين طرح سرلوحه كار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

.

تحريري‌ نيك‌صفت به موانع موجود بر سرراه دوركاري اشاره كرد و اضافه كرد: برخي فعاليت‌ها قابليت دوركاري را دارند اما بايد زيرساخت‌هايي مانند امكانات الكترونيكي فراهم باشد به عنوان مثال با راه اندازي شبكه اينترنت ملي دوركاري به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌يابد.

.

معاون راهبردي منابع انساني معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري رويكرد سنتي برخي مديران را از ديگر موانع موجود اعلام و اظهار كرد: برخي مديران بر اين باورند كه اگر فردي در محيط كار نباشد، كار انجام نمي‌شود.

.

وي با بيان اين‌كه طبق قانون برنامه پنجم هر سال ۲۰ درصد از فعاليت‌هايي كه قابليت انجام به صورت دوركاري را دارند، به اين صورت انجام خواهند شد، گفت:‌ اكنون آمار دقيقي از ميزان فعاليت‌هايي كه به دور كاري تبديل شده‌اند، نداريم.

.

تحريري نيك‌صفت با بيان اين‌كه افزايش مرخصي زايمان زنان از پيشنهادات وزارت بهداشت بود و در اين راستا موارد قانوني را ارائه كرده‌ايم، گفت: كارهاي مقدماتي انجام شد اما هنوز اين طرح به عنوان لايحه از سوي دولت به مجلس ارائه نشده است.

.