- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دولت هنوز افزایش حقوق را تصویب نکرده است.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: افزایش ضریب حقوق کارمندان دولت هنوز در دولت به تصویب نرسیده است.
.
رحیم ممبینی در مورد میزان ضریب افزایش حقوق کارمندان دولت در هیئت وزیران گفت: هنوز در هیئت وزیران ضریب افزایش حقوق کارمندان به تصویب نرسیده است.
.
ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ( از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال ۱۳۹۰ به میزان هفتصد (۷۰۰) ریال تعیین شده بود.
.
همچنین بر اساس مصوبه دولت، ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه برای سال ۱۳۹۰ به میزان هفتصد (۷۰۰) ریال بود.
.
بر اساس آنچه که در قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه تعیین شده است، میزان افزایش حقوق کارمندان با توجه به اعتبارات مصوب در بودجه سالیانه تعیین می شود که بر اساس پیش بینی که دولت برای افزایش حقوق کارمندان داشته، در سال ۹۱  حقوق  کارکنان دولت تا ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.
.
براساس ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه تعیین ضریب ریالی در چارچوب اعتبارات مصوب برعهده هیئت وزیران است. معوقات حقوق کارمندان برابر با ضریب ریالی جدیدی که اعلام خواهد شد محاسبه و مابه التفاوت آن به کارمندان پرداخت می‌شود.
.
ممبینی پیش از این گفته بود که میزان افزایش حقوق کارمندان در سالجاری حدود ۱۵ درصد خواهد بود.

.

افزایش حداقل حقوق کارمندان تا ۳۸۹هزار تومان

یک مقام آگاه از تصویب افزایش ۱۴.۳ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال ۹۱ خبر داد و گفت: حداقل حقوق کارمندان به ۳۸۹ هزار تومان افزایش یافت.

.

افزایش حقوق کارکنان دولت هر سال بر اساس قانون برنامه پنجم و قانون مدیریت خدمات کشوری با توجه به منابع مصوب در قانون بودجه کل کشور و متناسب با هزینه زندگی یک کارمند بر اساس تورم سال قبل، به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

 .

بر اساس این گزارش در مصوبه هیات وزیران در واقع یک ضریب ریالی بر اساس منابع مصوب قانون بودجه و نرخ تورم سال قبل محاسبه و اعلام می‌شود.

.

یک مقام مطلع در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: ضریب ریالی حقوق کارمندان دولت در سال ۹۱ در هیات دولت رقم ۸۰۰ ریال تصویب شده است که در مقایسه با ضریب ۷۰۰ ریالی سال گذشته حدود ۱۴.۳ درصد افزایش دارد.

 .

با توجه به این که حداقل حقوق کارمندان دولت در سال ۹۰ با ضریب ریالی ۷۰۰ ریال ۳میلیون و ۴۱۰هزار ریال و حداکثر حقوق ۷ برابر آن بود، این رقم در سال جاری حداقل ۳۸۹ هزار تومان و حداکثر ۲میلیون و ۷۲۸ هزار تومان خواهد بود.

 .

بنابراین گزارش، در سال ۹۱ حداقل حقوق کارگران نیز ۳۸۹ هزار تومان تعیین شده بود که برابر با حداقل حقوق کارمندان دولت است.

 .

منبع : فرارو

.