نرم افزارحسابداری صدگان

دلار و طلا باز هم کاهش می‌یابند.

0 631

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی در مورد وضعیت نرخ ارز و طلا با اشاره به نوسانات قیمت‌ آن‌ها طی چند روز اخیر، پیش بینی کرد که نرخ‌های دلار و طلا طی روزهای آتی در بازار کاهش یابد. وی همچنین در مورد نرخ رسمی دلار تصریح کرد: حتما سیاست تثبیت نرخ ارز را داریم اما مفهوم آن،‌این نیست که نرخ ارز را بر روی یک رقم قفل کنیم.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا، محمود بهمنی در مورد موضوع نرخ ارز در فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها عنوان کرد: موضوع نرخ ارز ارتباطی به هدفمندسازی یارانه‌ها ندارد.

.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی در مورد پایین آوردن آن بود که تسهیلات ارزی صادرکنندگان را هم یک درصد پایین آوردیم اما در شرایط فعلی تصور نمی‌کنیم آن را تغییر دهیم.

.

پندار سیستم

بهمنی با تاکید بر اینکه حتما سیاست تثبیت نرخ ارز را داریم، در این مورد توضیح داد: متنها مفهوم تثبیت نرخ ارز این نیست که بر روی یک رقم قفل کنیم. ثبات نرخ ارز یعنی این نرخ جهش‌های بالا و پایین را نداشته باشد. یعنی روی یک روندی باشد.

.

بهمنی در مورد تاثیر مذاکرات بغداد بر روی بازار ارز ایران عنوان کرد: ‌مثلا روز شنبه هفته جاری نرخ دلار در بازار ۱۰۰ تومان افزایش یافت و سکه طلا هم ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت اما روز بعد آن، قیمت دلار و سکه کاهش یافت. اگر کسی بخواهد این‌ها را بگوید اثر روانی ایجاد می‌کند.

.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مسائل سیاسی و اثر روانی روی قیمت ذاتی اثر نمی‌گذارد. مثلا اگر کسی سکه طلا را بردارد و به آن طرف آب ببرد باز هم با همان میزان قبلی از او آن سکه طلا را می‌خرند و آن قیمت تغییر نکرده است. این ها تماما ناشی از عوامل روانی، مسائل سیاسی و این که مردم بخواهند وارد بازار شوند و طلا بخرند یا اینکه برعکس آن؛ یعنی نگران باشند و طلای خود را بفروشند است.

.

وی تصریح کرد: تصور من این است که باز هم باید این قیمت‌ها پایین بیایند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.