نرم افزارحسابداری صدگان

دستگاه های اجرایی ملزم به اتصال به شبکه ملی اطلاعات شدند.

0 611

حسابداراپ

بر اساس این مصوبه، دستگاه های اجرایی باید ضمن توسعه و تکمیل پایگاه های اطلاعاتی خود، برای تبادل و اشتراک گذاری رایگان اطلاعات آن بر اساس ضوابط فنی و کیفی و استانداردهایی که ظرف شش ماه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد و به تصویب شورایعالی فناوری اطلاعات می رسد، اقدام کنند.

.

با تصویب آیین نامه اجرایی بند«ب» ماده(۴۶) قانون برنامه پنجم توسعه، دستگاه های اجرایی ملزم به تبادل اطلاعات با شبکه ملی اطلاعات شدند.

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند”ب” ماده(۴۶)قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه – مصوب ۱۳۸۹-آیین نامه اجرایی بند یاد شده را تصویب کرد.

.
بر این اساس، دستگاه های اجرایی باید ضمن توسعه و تکمیل پایگاه های اطلاعاتی خود، برای تبادل و اشتراک گذاری رایگان اطلاعات آن بر اساس ضوابط فنی و کیفی و استانداردهایی که ظرف شش ماه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد و به تصویب شورایعالی فناوری اطلاعات می رسد، اقدام کنند.

پندار سیستم

.

همچنین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئول نظارت بر اجرای این بند توسط دستگاه های اجرایی است و موظف است عملکرد دستگاه های یادشده را در اجرای این ماده به هیئت وزیران گزارش کند.

.
بر این اساس، دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کرده است؛ در اجرای این آیین نامه برای انجام تدوین و ابلاغ دستورالعملها و ضوابط فنی بانکهای اطلاعاتی و  تبادل و به اشتراک گذاری آنها پس از تصویب شورایعالی فناوری اطلاعات و همچنین، نظارت بر اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات و اقلام اطلاعاتی با اعمال استانداردها و ضوابط فنی و کیفی مربوط به آنها از سوی دستگاه های اجرایی و ارائه گزارش عملکرد به هیئت وزیران و نیز فرهنگ سازی، آموزش، مشاوره و نیز ارائه خدمات فنی لازم به دستگاه ها در چارچوب اهداف این آیین نامه اقدام کند.

.
همچنین، بالاترین مقام  دستگاه های اجرایی مسئول حسن اجرای این آیین نامه در واحدهای زیر مجموعه خود هستند.

.
این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.