نرم افزارحسابداری صدگان

در سوگ استاد فرزانه و وارسته

0 743

حسابداراپ

همه پيشرفت هاي معنوي و مادي بشر ريشه در تربيت افراد دارد كه از منبع زلال ايمان، معرفت، تعهد و ايثار معلم سيراب مي‌شوند. از اين منظر، كشور وامدار همه استاداني است كه بحق چراغ هدايت بشريت را به تاسي از پيامبر اعظم (ص) روشن و فروزان نگاه داشته اند. 

.

استاد فرزانه مصطفي عليمدد، نقطه اتكاي حسابداري ايران كه بي‌چشمداشتي به‌مدد كساني كه دغدغه‌اي درباره حسابداري دارند، درروز سترگ پدر و ولادت مولاي متقيان بعد از عمري تلاش فداكارانه براي ارتقاي حرفه حسابداري و حسابرسي كشورمان در سن ۷۶ سالگي به ديار باقي شتافت.

.
او علاوه ‏بر ارائه ۳۰ مقاله ارزشمند در زمينه مسائل مالي، اقتصادي، حسابداري، حسابرسي و مالياتي، بيش از ۲۰ كتاب در زمينه حسابداري و حسابرسي به جامعه حسابداري ايران تقديم كرد.
دانش وسيع و شخصيت متواضعش در عرصه دانش حسابداري مورد اتفاق‌نظر همگان است. 

.
خود استاد سوابق علمي و تحقيقي‌اش را چنين خلاصه مي‌كند:

«در اواخر دهه ۱۳۳۰ در موسسه علوم اداري دانشگاه تهران شاگرد آقاي دكتر اكبري بودم و در همه سال‌هاي بعد و تاكنون اين افتخار شاگردي را حفظ كرده‌ام.
از اواسط دهه ۱۳۴۰ تا اوايل دهه ۱۳۵۰ چه به‌عنوان دانشجو و چه به‌عنوان مدرس، در موسسه عالي حسابداري شاگرد آقاي دكتر نبوي بوده‌ام و همچنان ايشان را تحسين مي‌كنم. 

پندار سیستم

.
در دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران در زمينه سيستم‌ها و تفكر سيستمي تحت تعليم مرحوم دكتر اميرحسين جهانبگلو بوده‌ام و در زمينه مديريت مالي شاگرد مرحوم ابوالقاسم خردجو و براي اين دو بزرگوار آرزوي آمرزش و آرامش ابدي دارم. مانند همه حسابداران ايران، به‌طور غيرمستقيم به مدتي محدود، مستقيما شاگرد مرحوم سجادي‌نژاد بوده‌ام و مديون ايشان هستم.

.

در طول بيست سال گذشته در مركز تحقيقات تخصصي حسابداري و حسابرسي مشغول كاربوده‌ام و از كليه محققاني كه در اين مركز كار مي‌كرده‌اند به‌خصوص آقايان دكتر شباهنگ، ملك‌آرايي، ارباب‌سليماني و عالي‌ور، درخور بضاعتم مطالبي را آموخته‌ام و سپاسگزار يكايك آنها هستم. البته من مديون استادان بزرگوار ديگري هم هستم كه به رشته حسابداري مربوط نمي‌شود.»

.

ياد و نام زيباي او به همراه خاطره‏هاي خوش بر ذهن دوستداران و شاگردانش همواره باقي است و خدمات ارزشمند او به‏ جامعه حسابداري ايران از ياد‌ها نخواهد رفت.

.
وي نقش و تاثير در خور توجهي در ارتقاي ادبيات حسابداري و شيوه تنظيم و تاليف منابع حسابداري در ايران دارد كه رواج آن‌را در كارهاي بعدي ديگران كم و بيش مي‌توان ديد، به نحوي كه هرگاه زماني جريان پيشرفت و توسعه حسابداري در ايران مورد بررسي قرار گيرد، دوراني كه با آغاز فعاليت‌هاي استاد و تداوم آن مشخص مي‌شود از دوران پيش از آن، به‌دليل تاثير فعاليت‌هاي آقاي علي‌مدد هم كه شده، متمايز خواهد شد. وي تا روزي كه زنده بود همچنان درس مي‌داد و تحقيق مي‌كرد.

.
او اگر فقط همين خدمت را به جامعه ما و جامعه بشري كرده باشد، حق اين هست و خواهد بود كه نام و يادش ماندگار بماند. 

محمد‌علي موثقي – حسابدار رسمي 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.