نرم افزارحسابداری صدگان

دریافت نخستین اظهارنامه مالیات ارزش افزوده ۵ درصدی از اول تیر تا ۱۷ تير

2 681

حسابداراپ

.

نخستین اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار ۹۱ با نرخ جدید ۵ درصدی از اول تا ۱۵ تیرماه( که این مهلت به دلیل ۲ روز تعطیلی تا ۱۷ تیر تمدید شده) قابل دریافت است.

.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده که قانون آن از مهرماه ۱۳۸۷ آغاز شد، ابتدا ۳ درصد بود تا این که بر اساس قانون برنامه پنجم مقرر شد از ابتدای برنامه سالانه یک درصد به این نرخ اضافه شده تا پایان برنامه به ۸ درصد برسد.

.

بر این اساس نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال قبل ۴ درصد بود و امسال به ۵ درصد افزایش یافته است، بنابراین اظهارنامه عملکرد مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار که از اول تا نیمه تیرماه سال ۹۱ ارائه می‌شود، نخستین اظهارنامه با نرخ ۵درصدی خواهد بود.

.

کل درآمد پیش بینی شده در قانون بودجه ۹۱ از مالیات و عوارض ۴۰هزار میلیارد تومان است که ۱۰ هزار میلیارد تومان عوارض گمرکی و ۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات است که از این رقم حدود ۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهد شد.

.

پندار سیستم

قانون مالیات بر ارزش افزوده نخستین قانون مالیات بر مصرف است که در کشور اجرا می‌شود و از حلقه نهایی هر فرآیند تولیدی به جز موارد معافی قانون از مصرف کننده نهایی دریافت می‌شود و فروشنده به عنوان مباشر سازمان امور مالیاتی موظف است در پایان هر سه ماه عملکرد درامدی خود از مالیات بر ارزش افزوده را اظهار کند و درآمد آن را به سازمان مالیاتی بپردازد.

.

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گامی در جهت شفاف سازی جریان درآمد و کالایی است که در نهایت به دریافت مالیات بر عملکرد درامدی سالانه واقعی تر منجر خواهد شد.

.

در حال حاضر چون دولت از درآمد واقعی اصناف اطلاع ندارد مجبور است هر سال طی مذاکره و توافق با اصناف رشد درامد سال قبل در اظهارنامه ها اعلام و بر اساس همان اظهارنامه، مالیات درامد سال قبل وصول می‌شود.

.

مالیات کارمندان و کارگران قبل از دریافت حقوق ماهانه، به طور قهری و قطعی وصول می‌شود، اما چون دولت از درآمد واقعی اصناف اطلاع ندارد، با توافق و بر اساس اظهارنامه آنها مالیات بر درآمد سال قبلشان را دریافت می‌کند که به نظر کارمندان و کارگران عدالت رعایت نشده است.

.

منبع : خبرگزاری فارس

.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. غلامپور می گوید

    جناب آقای … مدیریت محترم سایت ؛
    با سلام و عرض ادب و احترام ، بهتر بود نمونه اظهارنامه ارزش افزوده را بعنوان عکس خور خبر درج میکردید ، نه اظهارنامه مربوط به عملکرد سالانه صاحبان مشاغل را /

  2. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام حضور جنابعالي
    از اعلام نظر شما سپاسگذارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.