نرم افزارحسابداری صدگان

درآمد باورنكردني اتباع افغانی در ایران!

0 843

حسابداراپ

رئیس کانون کارفرمایان مراکز مشاوره شغلی استان تهران گفت: مکاتبات و مذاکراتی با مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه واگذاری برخی تصدی ها به کاریابی ها صورت گرفته است. 

.

به گزارش مهر، داود عسگری امروز در یک نشست خبری با اعلام اینکه هم اکنون ۸۰ کاریابی غیردولتی در تهران و مجموعا ۸۰۰ موسسه نیز در کل کشور فعالیت دارند، گفت: از ۱۳ سال پیش تاکنون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاریابی ها را به بخش خصوصی واگذار کرد.
 .
رئیس کانون کارفرمایان مراکز مشاوره شغلی استان تهران با اشاره به اینکه اشتغال در حال حاضر به عنوان یکی از مهم ترین چالش ها و مسائل کشور درآمده است، اظهار داشت: اصلاح آئین نامه اجرایی کاریابی ها از مسائل ساختاری موجود در این بخش بوده که نیازمند انجام اصلاحات فوری است.
 .
عسگری ادامه داد: مکاتباتی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه واگذاری برخی تصدی های دولتی به کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی انجام شد و همچنین با شخص وزیر نیز صحبت کردیم که البته نظر وی در اینباره مساعد بوده است.
 .
این مقام مسئول در دفاتر مشاوره شغلی نسبت به پایین بودن حق الزحمه بکارگماری کارجویان از طریق دفاتر مشاوره شغلی انتقاد کرد و افزود: با اینکه مقدمه جذب نیرو در بازار کار آموزش است اما متاسفانه آموزش های فعلی بر اساس نیازهای بازار کار کشور صورت نمی گیرد.
.
در ادامه این نشست محسن اسلامی، نایب رئیس کانون مراکز مشاوره شغلی استان تهران نیز در اظهاراتی، گفت: در حال حاضر ۳ میلیون کارگر افغانی و ۵۰۰ هزار عراقی در ایران حضور دارند.
 .
این مقام مسئول در دفاتر مشاوره شغلی استان تهران، تصریح کرد: طبق آمارها درآمدی که افاغنه از ایران کسب می کنند به اندازه کل بودجه یکساله کشور افغانستان است که البته ساماندهی در این بخش می تواند فرصت های بیشماری را برای نیروی کار ایرانی ایجاد کند.
 .
اسلامی خاطر نشان کرد: هر ساله ۶۰ هزار پرونده اختلاف کارگری و کارفرمایی در هیئت های حل اختلاف استان تهران تشکیل می شود که معمولا رسیدگی به هر پرونده چندین ماه به طول می انجامد.
 .
وی افزود: پایش اشتغال کشور، آموزش نیروی انسانی، ساماندهی مشاغل خانگی و بنگاه های خرد، انجام بازرسی کار و بر عهده گرفتن برخی تصدی ها در روابط کار از اموری است که کاریابی ها می توانند ورود کنند.
 .
نایب رئیس کانون مراکز مشاوره شغلی استان تهران گفت: طی سال های گذشته ۵۰۰ هزار نفر تا ۱ میلیون کارجو در این استان به مراکز کاریابی مراجعه و ثبت نام کرده اند.
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.