- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حداقل‌ دستمزد کارگران باید بیش از ۵۰۰ هزار تومان باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، با تاکید بر اینکه بنای تولید نیز باید تولید پایدار باشد، گفت: حداقل‌ دستمزدهای کارگران باید بیش از ۵۰۰ هزار تومان باشد.

.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،‌ با اشاره به  حداقل دستمزد ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومانی سال‌جاری [1] حداقل بگیران مشمول قانون کار، اظهار کرد: ما باید در آحاد تولید سرمایه‌گذاری کنیم و به پیام رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها برای بهبود وضع کشور بحث‌های اقتصادی است، افزود: موضوع هم کارشناسی و هم فقهی است و باید نسبت به این مساله برنامه‌ریزی کنیم، از سوی دیگر بسترسازی برای تقویت کار و حمایت از تولید داخلی، فرهنگسازی و بازنگری در قوانین دست و پاگیر اقتصادی، ۳ رویکرد مهم در اجرایی شدن پیام مهم و ضروری رهبر معظم انقلاب است.

.

وی ادامه داد: اگر تولید، صادرات و بازار سرمایه ما رونق بگیرد، حداقل‌ دستمزدهای ما باید بیش از ۵۰۰ هزار تومان باشد و این اتفاق باید رخ دهد اما متاسفانه بسیاری از چر‌خ‌های اقتصادی ما گرفتار هستند.

.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، تصریح کرد: باید سمتی حرکت کنیم که تولید رونق واقعی بگیرد و بنای تولید نیز باید تولید پایدار باشد، بنابراین این میزان حقوق برای کارگران که شبانه‌روز زحمت می‌کشند، مکفی نیست.

.

افزایش یکباره قیمت‌ها در ماه‌های گذشته باعث کاهش قدرت خرید حداقل دستمزد ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومانی سال‌جاری حداقل بگیران مشمول قانون کار شده است و فعالان کارگری می‌گویند این رقم حداکثر برای تامین مخارج فقط ۱۰ روز کافی است.

.