- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی از اواخر خرداد

.

معاون سازمان امور مالیاتی گفت:

پس از پایان مهلت ثبت‌نام اشخاص حقوقی در ۱۸ خرداد از آخر خرداد ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت شماره اقتصادی شروع می‌شود.

همه افراد مشمول ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم [1] و مشاغل بند الف، ب و ج این قانون شامل اصناف، کسبه، پزشکان، وکلا، روزنامه‌نگاران و سایرین، فعالان اقتصادی به شمار می روند.

.

حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد ثبت‌نام برای دریافت شماره اقتصادی گفت:‌اشخاص حقوقی یا شرکت‌های فعال تا ۱۸ خردادماه جاری زمان برای ثبت‌نام دارند و براساس پیش‌بینی اکثر شرکت‌های فعال اقتصادی برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

.

وی در مورد اینکه اگر به هر دلیلی برخی از شرکت‌ها نتوانند ثبت نام کنند، آیا مهلت دوباره‌ای به آنها داده می‌شود، گفت:‌ کسانی که تا ۱۸ خرداد ماه ۹۱ نسبت به دریافت شماره اقتصادی اقدام نکنند تسهیلات مالیاتی به آنها داده نمی‌شود و مشمول بخشودگی جرایم مالیاتی نمی‌شوند و نمی‌توانند خدمات الکترونیکی مالیاتی دریافت کنند.

.

وکیلی به همه شرکت‌ها و اشخاص حقوقی فعال توصیه کرد: در فرصت باقیمانده تا ۱۸ خرداد ۹۱ نسبت به ثبت‌نام برای دریافت شماره اقتصادی اقدام کنند.

.

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد ثبت‌نام اشخاص حقیقی و فعالان اقتصادی گفت: از اواخر خردادماه سال جاری تا آخر شهریور ثبت نام افراد فعال اقتصادی یا همان اشخاص حقیقی برای دریافت شماره اقتصادی انجام می‌شود.

.

وکیلی در مورد اینکه آیا کارمندان هم فعال اقتصادی شمرده می‌شوند گفت:‌

خیر، کارمند جزء فعال اقتصادی نیست اما همه افراد مشمول ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم و مشاغل بند الف، ب و ج این قانون شامل اصناف، کسبه، پزشکان، وکلا، روزنامه‌نگاران و سایرین، فعالان اقتصادی به شمار می روند.

.

لینک ثبت نام :

http://www.tax.gov.ir/ [2]

.

اخبار تكميلي :

———————————————————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۳/۲۰

مهلت ثبت نام شرکتها و اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقصادی که تا ۱۸ خرداد ۹۱ بود، تا آخر خرداد ماه جاری تمدید شد و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام شرکتها برای دریافت شماره اقتصادی تا آخر خرداد [3]

.

———————————————————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۳/۲۱

صاحبان مشاغل که فعالیت صنفی دارند باید شماره اقتصادی بگیرند ، برای ثبت نام این گروه در سایت سازمان امورمالیاتی فقط به کد ملی نیاز است و اشخاص حقیقی می توانند با کد ملی ثبت نام کنند و پس از آن کد اقتصادی بگیرند.

تمدید مهلت ثبت‌نام شرکتها برای دریافت شماره اقتصادی تا آخر خرداد + خبر تکمیلی [3]

.

———————————————————————————————————————-

لینک های مرتبط :

– آغاز ثبت نام شماره اقتصادی برای اشخاص حقیقی از روز دوشنبه اول خرداد ماه [4]

– ۱۸ خرداد آخرین مهلت پیش ثبت نام اشخاص حقوقی [5]

.