نرم افزارحسابداری صدگان

تهیه لیست سیاه بانکی برای تولیدکنندگان بدهکار به ۳ دستگاه

0 708

حسابداراپ

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت از تهیه لیست سیاه بدهکاران به سیستم بانکی ، تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت:

واحدهای موجود در این فهرست از دریافت تسهیلات بانکی محروم می‌شوند.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید رضا فاطمی‌ امین در نشست هم اندیشی ارتقای فضای کسب و کار در سال تولید ملی اظهار داشت: طبق بخشنامه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، کسانی که بدهی بانکی، بیمه ای و مالیاتی دارند در دریافت مجوزها و تسهیلات بانکی با سختگیریهایی روبرو خواهند شد.

.

وی تصریح کرد: براساس اصلاحیه‌ای که در مورد این بخشنامه صورت گرفت، کلمه “تسهیلات” به “تسهیلات بانکی” تبدیل و عنوان بیمه نیز فقط محدود به بیمه تأمین اجتماعی شد و در واقع نام سایر بیمه‌ها از این بخشنامه حذف شد.

.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در بخشنامه مذکور عنوان شد که بالاترین مقام اجرایی دستگاه می‌تواند یک سری واحدهای بدهکار را در گرفتن تسهیلات بانکی استثنا کند، به عنوان مثال می‌توانیم برای دریافت یارانه گازوئیل واحدهای بدهکار را استثنا کنیم.

.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: سازمان امور مالیاتی لیستی از بدهکاران عمده را تهیه خواهد کرد که این لیست‌ مبنای پرداخت تسهیلات بانکی خواهد بود.

پندار سیستم

.

وی افزود: این لیست‌ به وزارت صنعت ارائه می‌شود و ما واحدهای مذکور در آن را در لیست سیاه قرار خواهیم داد تا برای معرفی به بانکها نیازی به استعلام موردی نباشد.

وی تصریح کرد: این دستورالعمل ابلاغ شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

.

وی با بیان اینکه این بخشنامه هفته گذشته اصلاح شد، گفت: طبق شکل اولیه بخشنامه قرار بود برای دریافت هر نوع تسهیلات ابتدا از بیمه، بانک و سازمان امور مالیاتی استعلام گرفته شود که این مسئله پروسه اعطای تسهیلات را طولانی مدت می‌کرد.

.

 فاطمی امین افزود: برای حل مشکل قرار شد فهرستی از بدهکاران به بیمه تأمین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی تهیه و در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

.

وی ادامه داد:‌ دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نیز براساس این فهرست نسبت به معرفی واحد متقاضی دریافت تسهیلات بانکی اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این فهرست توسط دستگاه‌های متولی به روز رسانی خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.