- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تمدید مهلت ثبت‌نام شرکتها برای دریافت شماره اقتصادی تا آخر خرداد + خبر تكميلي

 مهلت ثبت نام شرکتها و اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقصادی که تا ۱۸ خرداد ۹۱ بود، تا آخر خرداد ماه جاری تمدید شد و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

 گروه دوم اشخاص حقوقی باید ابتدا در سایت معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری [1] ثبت نام کنند و پس از دریافت شناسه ملی در سایت سازمان امورمالیاتی ثبت نام کنند و پس از آن شماره اقتصادی بگیرند.

.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: همه شرکتها و اشخاص حقوقی که در شرکت ثبت شرکتها ثبت شده‌اند برای دریافت شماره اقتصادی تا اخر خردادماه ۹۱  به سایت http://www.tax.gov.ir [2]  مراجعه کنند.

.

وی افزود: ثبت نام برای گرفتن شماره ۱۲رقمی اختصاصی اقتصادی شرکتها شرط بهره‌گیری از پرونده الکترونیک مالیاتی است. 

.

وکیلی در مورد مذاکره با اصناف درباره مالیات بر درآمد(عملکرد) سال ۹۰ اصناف گفت: این مذاکرات درجریان است و در شرف نهایی شدن قرار دارد.

.

وی در مورد اظهارنامه مالیات بر عملکرد ۹۰ تا آخر تیرماه ۹۱ و نیز اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار ۹۱ که از اول تا ۱۵ تیرماه است و این که آیا فشاری بر اصناف وارد نمی ‌شود، گفت:

.

این مسائل در اظهارنامه به هم ارتباط ندارد، چون مالیات بر ارزش افزوده از مردم گرفته شده و باید در اظهارنامه به دولت اظهار شود، اما مالیات عملکرد مربوط به درآمد سال ۱۳۹۰ اصناف بوده که اکنون باید اظهار شود و اظهارنامه ارزش افزوده تا ۱۵ تیر و اظهارنامه عملکرد ۹۰ تا پایان تیرماه ۹۱ است.

.

خبر تكميلي :

————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۲۱

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ثبت نام اشخاص حقوقی برای دریافت کد اقتصادی تا پایان خرداد تمدید شده است.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،علی عسکری ، با اشاره به اینکه از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۵ هزار از مودیان حقوقی در سایت سازمان امور مالیاتی کشور برای دریافت کد اقتصادی ثبت نام کردند ، افزود:
.
از روز گذشته که پایان ثبت نام تعیین شده بود، تا امروز مودیان حقوقی برای ثبت نام مراجعه کردند و تماس گرفتند واین سازمان برای اینکه چرخه ثبت نام برای این گروه کامل شود مهلت ثبت نام را تا پایان خرداد خرداد تمدید کرده است.
.
وی در باره اطلاعات و مدارک مورد نیاز مودیان حقوقی گفت: مودیان برای ثبت نام به مدرک خاصی نیاز ندارند و فقط اطلاعات هویتی آنان که در واقع صاحبان شرکتها هستند شامل اطلاعات مکان، شماره تماس و در واقع اطلاعاتی که سازمان امور مالیاتی برای برقراری ارتباط با مودیان حقوقی نیاز دارد در سایت درج می شود.
.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار شخص حقوقی اظهارنامه دادند اما در نظام اقتصادی کشور بیش از ۴۰۰ هزار مودی ؛ پرونده دارند که البته یا منحل شدند یا فعالیت ندارند.
.
وی گفت: از ۲۵۰ هزار اظهارنامه بیش از ۱۵ هزار مورد ثبت نام کردند که بسیاری از شرکتهای مهم بودند اما لازم است تمام شرکت ها مهم و غیر مهم، فعال و غیرفعال تا زمانی که انحلال شرکت را در ثبت شرکتها اعلام نکردند و از چرخه اقتصاد خارج نشدند ، خودشان را معرفی کنند.
.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد:
چنانچه شرکتی ثبت نام نکند و شماره اقتصادی نگیرد ، فعالیت آن شرکت غیرقانونی است و اجازه خرید ندارد.
.
عسکری درباره ثبت نام گروه اشخاص حقوقی گفت:
اشخاص حقوقی مثل وزارتخانه ها ، موسسات دولتی و غیردولتی، شهرداریها، استانداری، فرمانداری، بخشداری، سازمان اوقاف، موسسات خیریه، دانشکده ها، پژوهشکده های وابسته به وزارت علوم و بهداشت و درمان ، شرکت ها و سازمان های وابسته به دولت باید در مرحله دوم فراخوان که از نیمه خرداد آغاز شده است ثبت نام کنند و شماره اقتصادی بگیرند.
.
وی درباره روند ثبت نام گروه دوم اشخاص حقوقی برای دریافت کد اقتصادی افزود:
براساس هماهنگی که با معاونت توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری شده است این گروه باید ابتدا در سایت معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری ثبت نام کنند و پس از دریافت شناسه ملی در سایت سازمان امورمالیاتی ثبت نام کنند و پس از آن شماره اقتصادی بگیرند.
.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:
رابطان دستگاهها و سازمان های حقوقی دولتی مشخص شدند و این رابطان با رمز عبوری که از معاونت توسعه و منابع انسانی رئیس جمهوری گرفتند در سایت این معاونت ثبت نام می کنند و با شناسه ملی به سایت سازمان امور مالیاتی کشور برای دریافت شماره اقتصادی مراجعه می کنند و این گروه تا پایان شهریور فرصت دارند.
.
عسکری درباره شرایط ثبت نام اشخاص حقیقی افزود:
همزمان با گروه دوم اشخاص حقوقی سایت ثبت نام اشخاص حقیقی نیز فعال می شود و ثبت نام این گروه نیز تا پیش از پایان خرداد اغاز می شود.
.
وی گفت:
صاحبان مشاغل که فعالیت صنفی دارند باید شماره اقتصادی بگیرند ، برای ثبت نام این گروه در سایت سازمان امورمالیاتی فقط به کد ملی نیاز است و اشخاص حقیقی می توانند با کد ملی ثبت نام کنند و پس از آن کد اقتصادی بگیرند.
.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد : ‌
پس از پایان ثبت نام چنانچه اشخاص حقیقی یا حقوقی شماره اقتصادی نداشته باشند ، فعالیت آنان غیرقانونی است و اجازه خرید ندارد و ضمانت های اجرایی در قانون سلامت اداری ابلاغ شده و فعالیت آنها غیرقانونی است.
.

————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۳۱

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از آغاز نام نویسی قسمت دوم بخش اشخاص حقوقی برای ثبت نام جهت اخذ شماره اقتصادی خبر داد و گفت:

دسته دوم مودیان بقیه اشخاص حقوقی هستند که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت نرسیده‌اند، مانند وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی.

آغاز ثبت نام قسمت دوم بخش اشخاص حقوقی برای اخذ شماره اقتصادی [3]

.