نرم افزارحسابداری صدگان

تمدید مهلت ثبت‌نام شرکتها برای دریافت شماره اقتصادی تا آخر خرداد + خبر تكميلي

70 1,928

حسابداراپ

 مهلت ثبت نام شرکتها و اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقصادی که تا ۱۸ خرداد ۹۱ بود، تا آخر خرداد ماه جاری تمدید شد و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

 گروه دوم اشخاص حقوقی باید ابتدا در سایت معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری ثبت نام کنند و پس از دریافت شناسه ملی در سایت سازمان امورمالیاتی ثبت نام کنند و پس از آن شماره اقتصادی بگیرند.

.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: همه شرکتها و اشخاص حقوقی که در شرکت ثبت شرکتها ثبت شده‌اند برای دریافت شماره اقتصادی تا اخر خردادماه ۹۱  به سایت http://www.tax.gov.ir  مراجعه کنند.

.

وی افزود: ثبت نام برای گرفتن شماره ۱۲رقمی اختصاصی اقتصادی شرکتها شرط بهره‌گیری از پرونده الکترونیک مالیاتی است. 

.

وکیلی در مورد مذاکره با اصناف درباره مالیات بر درآمد(عملکرد) سال ۹۰ اصناف گفت: این مذاکرات درجریان است و در شرف نهایی شدن قرار دارد.

.

وی در مورد اظهارنامه مالیات بر عملکرد ۹۰ تا آخر تیرماه ۹۱ و نیز اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار ۹۱ که از اول تا ۱۵ تیرماه است و این که آیا فشاری بر اصناف وارد نمی ‌شود، گفت:

.

این مسائل در اظهارنامه به هم ارتباط ندارد، چون مالیات بر ارزش افزوده از مردم گرفته شده و باید در اظهارنامه به دولت اظهار شود، اما مالیات عملکرد مربوط به درآمد سال ۱۳۹۰ اصناف بوده که اکنون باید اظهار شود و اظهارنامه ارزش افزوده تا ۱۵ تیر و اظهارنامه عملکرد ۹۰ تا پایان تیرماه ۹۱ است.

.

خبر تكميلي :

————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۲۱

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ثبت نام اشخاص حقوقی برای دریافت کد اقتصادی تا پایان خرداد تمدید شده است.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر،علی عسکری ، با اشاره به اینکه از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۵ هزار از مودیان حقوقی در سایت سازمان امور مالیاتی کشور برای دریافت کد اقتصادی ثبت نام کردند ، افزود:

پندار سیستم

.
از روز گذشته که پایان ثبت نام تعیین شده بود، تا امروز مودیان حقوقی برای ثبت نام مراجعه کردند و تماس گرفتند واین سازمان برای اینکه چرخه ثبت نام برای این گروه کامل شود مهلت ثبت نام را تا پایان خرداد خرداد تمدید کرده است.
.
وی در باره اطلاعات و مدارک مورد نیاز مودیان حقوقی گفت: مودیان برای ثبت نام به مدرک خاصی نیاز ندارند و فقط اطلاعات هویتی آنان که در واقع صاحبان شرکتها هستند شامل اطلاعات مکان، شماره تماس و در واقع اطلاعاتی که سازمان امور مالیاتی برای برقراری ارتباط با مودیان حقوقی نیاز دارد در سایت درج می شود.
.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار شخص حقوقی اظهارنامه دادند اما در نظام اقتصادی کشور بیش از ۴۰۰ هزار مودی ؛ پرونده دارند که البته یا منحل شدند یا فعالیت ندارند.
.
وی گفت: از ۲۵۰ هزار اظهارنامه بیش از ۱۵ هزار مورد ثبت نام کردند که بسیاری از شرکتهای مهم بودند اما لازم است تمام شرکت ها مهم و غیر مهم، فعال و غیرفعال تا زمانی که انحلال شرکت را در ثبت شرکتها اعلام نکردند و از چرخه اقتصاد خارج نشدند ، خودشان را معرفی کنند.
.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد:
چنانچه شرکتی ثبت نام نکند و شماره اقتصادی نگیرد ، فعالیت آن شرکت غیرقانونی است و اجازه خرید ندارد.
.
عسکری درباره ثبت نام گروه اشخاص حقوقی گفت:
اشخاص حقوقی مثل وزارتخانه ها ، موسسات دولتی و غیردولتی، شهرداریها، استانداری، فرمانداری، بخشداری، سازمان اوقاف، موسسات خیریه، دانشکده ها، پژوهشکده های وابسته به وزارت علوم و بهداشت و درمان ، شرکت ها و سازمان های وابسته به دولت باید در مرحله دوم فراخوان که از نیمه خرداد آغاز شده است ثبت نام کنند و شماره اقتصادی بگیرند.
.
وی درباره روند ثبت نام گروه دوم اشخاص حقوقی برای دریافت کد اقتصادی افزود:
براساس هماهنگی که با معاونت توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری شده است این گروه باید ابتدا در سایت معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری ثبت نام کنند و پس از دریافت شناسه ملی در سایت سازمان امورمالیاتی ثبت نام کنند و پس از آن شماره اقتصادی بگیرند.
.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:
رابطان دستگاهها و سازمان های حقوقی دولتی مشخص شدند و این رابطان با رمز عبوری که از معاونت توسعه و منابع انسانی رئیس جمهوری گرفتند در سایت این معاونت ثبت نام می کنند و با شناسه ملی به سایت سازمان امور مالیاتی کشور برای دریافت شماره اقتصادی مراجعه می کنند و این گروه تا پایان شهریور فرصت دارند.
.
عسکری درباره شرایط ثبت نام اشخاص حقیقی افزود:
همزمان با گروه دوم اشخاص حقوقی سایت ثبت نام اشخاص حقیقی نیز فعال می شود و ثبت نام این گروه نیز تا پیش از پایان خرداد اغاز می شود.
.
وی گفت:
صاحبان مشاغل که فعالیت صنفی دارند باید شماره اقتصادی بگیرند ، برای ثبت نام این گروه در سایت سازمان امورمالیاتی فقط به کد ملی نیاز است و اشخاص حقیقی می توانند با کد ملی ثبت نام کنند و پس از آن کد اقتصادی بگیرند.
.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد : ‌
پس از پایان ثبت نام چنانچه اشخاص حقیقی یا حقوقی شماره اقتصادی نداشته باشند ، فعالیت آنان غیرقانونی است و اجازه خرید ندارد و ضمانت های اجرایی در قانون سلامت اداری ابلاغ شده و فعالیت آنها غیرقانونی است.
.

————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۳۱

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از آغاز نام نویسی قسمت دوم بخش اشخاص حقوقی برای ثبت نام جهت اخذ شماره اقتصادی خبر داد و گفت:

دسته دوم مودیان بقیه اشخاص حقوقی هستند که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت نرسیده‌اند، مانند وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی.

آغاز ثبت نام قسمت دوم بخش اشخاص حقوقی برای اخذ شماره اقتصادی

.

محل تبلیغ شما

70 نظرات
  1. غلامپور می گوید

    باسلام ، به همه ی مدیران شرکتها که تاکنون نسبت به پیش ثبت نام جهت تخصیص و اخذ کد اقتصادی اقدام ننموده اند توصیه میشود از فرصت تمدید شده و باقیمانده استفاده نموده و با در اختیار داشتن مدارک مربوط به شرکت نسبت به ثبت نام در سایت موردنظر اقدام نمایند. تاکید میشود از جمله اسناد و مدارک مورد نیاز ” شناسه ملی ” و ” شماره اقتصادی ” میباشد که در مورد شناسه ملی آن را از اداره ثبت اسناد دریافت نموده و شماره اقتصادی را ( اگر تاکنون دریافت ننموده اید ) از واحد مالیاتی مربوطه که پرونده تان آنجا رسیدگی میشود ضمن تکمیل پرونده و ارائه مدارک لازم { ظرف ۲۴ ساعت } دریافت نمائید.

  2. مرادی می گوید

    با سلام:کسانی که در سال ۸۹ برای شرکت های خصوصی کد اقتصادی جدید در یافت نموده اند نیاز به ثبت نام کد اقتصادی جدید دارند یا خیر. با تشکر

  3. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله كد جديد فارغ از كدهاي صادر شده قبلي است.
    موفق باشيد.

  4. عليرضا می گوید

    سلام من عمل بيش ثبت نام را انجام دادم ولي صفحه اطلاعات را چاب نكردم الان چطور ميتونم اون صفحه را دوباره براي چاب بيارم البته شماره بيگيري هم دارم

  5. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    با شماره پيگري دراختيار وارد سامانه شويد.
    به نظر اطلاعات ثبت شده شما قابل مشاهده باشد.
    ضمنا در صورت دريافت پاكت دسترسي و براي تكميل ثبت نام ، اطلاعات شما دوباره نمايش داده خواهدشد.
    موفق باشيد.

  6. عليرضا می گوید

    با سلام و خسته نباشيد من ديشب بيام دادم و گفتم صفحه اطلاعات رو چاب نكردم ولي واضح جواب منو نداديد الان نميدونم بايد كجا صفحه اطلاعات رو بيارم و چاب كنم خواهش ميكنم جوابمو بديد نگرانم

  7. احمدی می گوید

    سلام.من مرحله پیش ثبت نام را انجام دادم ولی شماره سریال شناسنامه را اشتباه واردکردم.چطورمیتوان ان را تصحیح کرد؟

  8. مدیر سایت می گوید

    دوست عزيز
    پاسخ شما را درحد اطلاعاتم دادم.
    ضمنا ما متولي سايت ثبت نام نيستيم و براي اطلاع رساني بيشتر اين خبر را منتشر كرده ايم.

  9. مدیر سایت می گوید

    با سلام
    با كد رهگيري اخذ شده وارد سامانه شويد و تست كنيد كه قابل ويرايش هست يا خير.
    در غير اينصورت موقعي كه پاكت دسترسي شما ارسال شد امكان ويرايش و تكميل ثبت نام خواهيد داشت.

  10. aghil می گوید

    با عرض سلام مخواستم بپرسم چرا کد پستی که با ان شرکت را ثبت کردیم برای پیش ثبت نام شماره اقتصادی جدید قابل قبول نیست .در صورتی که در اداره ثبت شرکتها نیز همین کد پستی ثبت شده

  11. غلامپور می گوید

    میتوانید با شماره تلفن ۳۳۹۶۷۵۰۶ الی ۹ ( تهران ) تماس و سوال را مطرح کنید .

  12. محمد جواد ایران منش می گوید

    مسئول محترم ، وارد سایت http://www.tax.gov.ir میشوم، فیلد راهنمای پیش ثبت نام حقوقی را انتخاب میکنم یکسری پارامترهای انگلیسی ظاهر مشود که ارتباطی به اقدام فوق برای گرفتن شماره اقتصادی ندارد،باید چکار کنم لطفا با توجه به وقت کم ،راهنمایی بفرمایید

  13. الی می گوید

    با سلام
    آیا کد اقتصادی قدیم کان لم یکن است ؟ واگر ثبت نام نکنیم چه میشود؟

  14. روان اب می گوید

    من مرحله اول ثبت نام کردم برای مرحله دریافت کد اقتصادی جدید به سایت شما که میروم error میاید نمیدانم چکار کنم

  15. روان اب می گوید

    من قبلا ثبت نام کرده ام برای مرحله دوم بمن smsزدید که برای مرحله دوم اقدام کنم و تا خر خرداد هم فرصت داده شده ولی هر موقع من میرم به سایت شماجوابerror میاد امروز هم شخرین فرصت است چکار باید بکنم

  16. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    خير هنوز كان لم يكن نشده و تاموقعي كه كد جديد صادر و عملياتي نشوداعتباردارد.
    اينطور كه اظهار شده كدهاي جديد ملاك شناسايي و اعتبار دهي موديان است و از قرار با اين كد به پرونده مالياتي خود بصورت آنلاين دسترسي خواهيد داشت.
    موفق باشيد.

  17. غلامپور می گوید

    اول : تا آخر خرداد چند روزی باقی مانده است . دوم: تا آنجایی که من اطلاع دارم برای انجام مرحله دوم پیامک نمیدهند بلکه نامه سربسته حاوی نام کاربری و رمزعبور برای شرکت به آدرس اعلام شده میفرستند . البته برخی ادارات کل مالیاتی جهت اطلاع رسانی برای مودیان محدوده استان خود پیامک ارسال نمودند . در هر صورت برای ادامه پیش ثبت نام در مرحله دوم منتظر نامه باشید .

  18. اسماعیلی راد می گوید

    با سلام
    من املاک دارم نمی دانم کدوم گروه به حساب میام. اگه ممکنه کمکم کنید

  19. غلامپور می گوید

    تخصیص شماره اقتصادی فعلا فقط برای اشخاص حقوقی( گروه اشخاص حقوقی ) و در ادامه برای صاحبان مشاغل مندرج در سه گروه شغلی موضوع ماده ۹۶ قانون مالیاتها میباشد .

  20. کردار می گوید

    با سلام
    ۱- برای ورود اطلاعات ثبت نام باید کد اقتصادی ۱۲ رقمی را وارد کنیم اما کد اقتصادی شرکت ما ۸ رقم به اضافه حرف ی است این کد ۱۲ رقمی را از کجا باید گرفت
    ۲- اگر شرکت در زمینه واردات و صادرات فعالیت داشته باشد و همینک غیر فعال باشد در قسمت نوع فعالیت اصلی گروه فعالیت ها ایران کد و … را از کجا باید بدانیم و چگونه وارد کنیم
    ممنون از تسریع در پاسخگویی

  21. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    به نظر بنده كدهايي كه با حروف بودند منسوخ شده و بعد از آن كدهايي ارائه شد كه صرفا شامل عددبودند.
    دراين خصوص لازم است موضوع را با حوزه ي مالياتي خود مطرح كنيد.
    درخصوص سوال دومتان اطلاعات كاملي ندارم.
    موفق باشيد.

  22. شرکت پرتو فولاد فام می گوید

    سلام . شرکت پرتو فولاد فام مورخ۲۷/۱۱/۹۰ اقدام به پیش ثبت نام نموده ولی با توجه به اشتباه بودن کد پستی و اصلاح آن در مشخصات واده به هیچ عنوان موفق به وارد شدن در سایتwww.tax.gov.ir نمیباشد لطفا جهت وارد شدن به این سایت راهنمائی فرمائید .

  23. لی عرب می گوید

    باسلام
    چرا امروز صفحه ثبت نام،قسمت اشخاص حقیقی غیر فعال بود؟

  24. غلامپور می گوید

    چون هنوز ثبت نام اشخاص حقیقی شروع نشده است .

  25. ناصر می گوید

    اظهار نامه سال ۹۰ اینترنتی که اعلام نموده اید پر شود ( بند ج )

    بهیچ وجه باز نمیشود

  26. حسام می گوید

    با سلام
    من وقتی به سایت http://www.tax.gov.ir مراجعه می کنم در مرحله پیش ثبت نام از من کد اقتصاده ۱۲ رقمی می خواهد لطفا در مورد این که این کد را از کجا باید بدست آورد من را راهنمایی کنید.

  27. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    ورود كد اقتصادي قبلي در فرم مربوطه ، الزامي نيست.
    موفق باشيد.

  28. احمدی می گوید

    با سلام
    من مرحله پیش ثبت نام را انجام دادم واس ام اس اومده که باید مرحله ثبت نام را انجام بدم.ولی نام کاربری وکلمه عبور برام ارسال نشده در قسمت پیگیری پیش ثبت نام هم وارد میشم اطلاعاتی ندادن.چطور میتونم نام کاربری وکلمه عبور را دریافت کنم؟

  29. محمد می گوید

    با سلام
    من وقتی به سایت http://www.tax.gov.ir مراجعه می کنم در مرحله پیش ثبت نام شناسه ملي رو باید چی وارد کنم.
    میشه توضیح بدید؟
    راستی ادرس سایت معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری رو هم بگید؟

  30. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    شناسه ملي دراشخاص حقوقي درحقيقت همان نقش كد ملي را براي اشخاص حقيقي بازي ميكند كه اين شناسه هم توسط سازمان ثبت اسنادتخصيص مي يابد.
    لطفا اين مسير را مروركنيد:
    الزام اشخاص حقوقی به درج شناسه ملی
    وچنانچه جديدا” آگهي تغيرات داشته باشيد اين شناسه در آگهي هم درج شده است.
    اين هم آدرس معاونت توسعه:
    http://mdhc.ir/Portal/Home/

  31. مریم می گوید

    باسلام

    یکی از سهام داران ما که سهام بسیار کمی هم دارد از ارائه کد ملی خود خودداری میکند.(با قصد آزار بقیه سهامداران ) چه کار باید بکنیم؟ هیچ راهی هم برای پیدا کردن کد ملی او نداریم.
    لطفا پاسخ دهید.
    متشکرم

  32. مدیر سایت می گوید

    باسلام
    از سوابق ثبتي مي توانيد اين كد را جويا شويد.
    موفق باشيد.

  33. مریم می گوید

    این سوابق ثبتی در سایت یا سازمان خاصی قرار دارد؟ که میتوانیم مشخصات شناسنامه ای فرد مربوطه را داده و کد ملی او را بگیریم؟

  34. شیدایی می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده پیش ثبت نام کد اقتصادی را انجام دادم ، کد پیگیری هم دریافت کرده ام ولی هنوز بعد از گذشت تقریبا ۲ ماه هیچ کد کاربری و رمز عبوری از پست دریافت نکرده ام ، کد پستی هم درست وارد کردم ، در سایت هم در قسمت پیگیری پیش ثبت نام وقتی کد پیگیری را در محل مورد نظر وارد می کنم اعلام میکند “کد رهگیری فوق معتبر نمی باشد” در صورتیکه کد درست است .. لطفا راهنمایی فرمایید ، بنده چه باید بکنم تا کد کاربری و رمز عبوری را بدست بیارم و ثبت نام را تکمیل کنم

  35. عزیزی می گوید

    باسلام و احترام
    مدت حدودا ۱/۵سال است که شرکت ما هیچ گونه فعالیتی نداشته است و این مطلب را با نامه به اداره مالیات مربوطه اطلاع داده است وچون این شرکت هیچ گونه محلی یا دفتری ندارد و عملا تعطیل می باشد نتوانسته است کد اقتصادی جدید دریافت کند لطفا اینجانب را راهنمایی فرمایید.

  36. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    به نظر بنده اين موضوع را طي نامه اي به واحد مالياتي خود (درباره عدم امكان ثبت نام كد اقتصادي) دوباره متذكر شويد و يا با آدرسي كه قابل دسترسي باشد ثبت نام كنيد كه البته مهلت ثبت نام گذشته است.
    موفق باشيد.

  37. كماني می گوید

    باسلام
    اداره ما مرحله پيش ثبت نام را انجام داده ولي شناسه ملي را اشتباه وارد كرده است . ميخواستم ببينم چطور ميتونم شناسه ملي را اصلاح كنم ؟
    باتشكر

  38. kisom می گوید

    سلام . من مرحله پيش ثبت نام را انجام دادم و آخرين پيگيري كه كردم نوشته بود در تاريخ ۷/۴/۹۱ كد كاربري و رمز به اداره پس ارسال شده تا بدستتان برسه . ولي متاسفانه تا الان كه ۲۶/۵/۹۱ نرسيده و يه پيامكي اومده كه علي رغم ارسال كد كاربري و رمز عبور هيچگونه اقدامي جهت تكميل ثبت نام نهايي انجام نشده . من اين مورد را چجوري پيگيري كنم.
    وقتي رمز عبور و كد كاربري بدستم نرسيده . و ميگن تا ۳ روز فرصت داريد

  39. دلارام می گوید

    اينجانب در سال ۷۹ شركت خدماتي ثبت كردم و ۶ ماه فعال بود و به علت ورشكستگي بعد از ان فعاليتي نداشته ام و درحال حاضر از وضعيت و كد اقتصادي ان اطلاعي ندارم خواهشمندم مرا راهنمايي فرماييد براي اعلام غيرفعال بودن شركت لارم است اقدام كنم و به كجا بايد اقدام كنم باتوجه به اينكه هيچ مداركي ندارم . باتشكر.

  40. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    چنانچه عمليات ورشكستگي به صورت قانوني طي و انحلال شركت قطعي شود، با ارسال اظهارنامه ي انحلال ، پرونده ي شما درسازمان امورمالياتي بسته خواهد شدولي اگر اين ورشكستگي صرفا باعث توقف فعاليت شود وفعلا هم قصد فعاليت نداريد با ارسال نامه اي مكتوب به حوزه ي مالياتي خود ، اين توقف فعاليت را اطلاع مي دهيد.
    موفق باشيد.

  41. شركت می گوید

    باسلام
    كارفرما شركت ما حدود ۲ ماه پيش فوت كرده اند و شركت در حال حاضر به فعاليت خود ادامه مي دهد آيا دريبافت كد اقتصادي براي شركت نياز مي باشد اگر نياز است با كد ملي چه كسي ثبت شود

  42. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    شماره ي اقتصادي كه در هر صورت مورد نياز است و چنانچه تاكنون تغيراتي درشركت لحاظ نگرديده با شرايط موجود ثبت نام كنيد.
    موفق باشيد.

  43. آکام می گوید

    با سلام
    نامه ی مودیان مالیاتی برای ما ارسال شده اما از آنجا که آدرس تغییر کرده بود و هنوز آدرس جدید ثبت نشده بود ، نامه به دست ما نرسید . حالا می خواهیم آدرس جدید را اعلام کنیم و نامه را دوباره دریافت کنیم . باید چه کار کنیم؟؟ لطفا راهنمایی بفرمائید .

  44. امن ایده می گوید

    با سلام
    برای ثبت نام قطعی مالیات بر ارزش افزوده (پیش ثبت نام انجام گرفته) در صفحه نهم ثبت نام سوال شده :
    به كدام‌يك از دلايل زير مشمول نظام ماليات برارزش افزوده مي‌باشيد؟ که باید بین مراحل مشمولیت یک تا پنج یکی را انتخاب کنیم با توجه به اینکه شرکت من در سال نود تاسیس شده و مجموع فروش یکسال به یک میلیارد ریال نمی رسد و با توجه به نوع شغل که از مشاغل تعریف شده در مرحله دوم است این شرکت مشمول مرحله پنجم است یا دوم ؟

  45. مدیر سایت می گوید

    با سلام واحترام
    مراحل پنج گانه دراین مسیر قابل ملاحظه است:
    مراحل ارزش افزوده
    به نظرم شما با توجه به تاریخ ثبت مشمول مرحله دوم هستید ولی بازهم پرس و جوی بیشتری بفرمائید.
    موفق باشید.

  46. شلم شوربا می گوید

    از وقتی که برای اطلاع رسانی مفید و درست صرف میکنید کمال تشکر را دارم. دست مریزاد

  47. مدیر سایت می گوید

    ازلطف و بزرگواری شما سپاسگذارم.

  48. غلامپور می گوید

    جناب ” شلم شوربا ” از اینکه این را دانستی جای بسی خوشحالی ست /

  49. مجید می گوید

    با سلام و خسته نباشید من میخواستم بدونم شرکت ما چند مدتی غیر فعال بوده حدود یک سال است فعالیت خود را شروع کرده .با توجه به این که مهلت ثبت نام .کد اقتصادی تموم شده خواهشمندم بنده را راهنمای کنید و بفرمائید چند روز طول میکشه تا کد اقتصادی بگیریم .ممنون

  50. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    به سايت ثبت نام مراجعه بفرمائيد و مراحل پيش ثبت نام را انجام دهيد.
    بعد از مدتي به آدرس پستي شما پاكت رمز ارسال كه با اين دسترسي ثبت نام خودراتكميل ميكنيد.
    موفق باشيد.

  51. غلامپور می گوید

    البته اگر ازجمله شرکت های تاسیس شده تا پایان سال ۱۳۸۹ هستی ، اول باید کد اقتصادی ۱۲ رقمی را از واحد مالیاتی خود بگیری و سپس مرحله پیش ثبت نام را انجام دهی .
    ضمنا” تا زمان دریافت کد اقتصادی جدید ( که تا الان برای شخصی صادر نشده ) می توانی از همان کد اقتصادی ۱۲ رقمی اخذ شده از واحد مالیاتی استفاده کنی /
    موفق باشی .

  52. آ - رضایی می گوید

    با عرض سلام
    من ثبت نام کردم ولی هنوز از کد اقتصادی که قرار بود برام ارسال بشه خبری نیست باید چکار کنم ممنون میشم اگر جواب بدین
    متشکرم

  53. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    از قرار معلوم هنوز برای کسی کارت صادر نشده است.
    موفق باشید.

  54. م معاشر زیاد می گوید

    سلام
    پاکت رمز به آدرس من ارسال شده و من متاسفانه در سفر بودم و رسید پست خیلی دیر به دست من رسیده و پاکت برگشت خورده… این پاکت رو باید از کجا بگیرم؟ پست فقط می گه جای اولش .. ممنون از راهنماییتون

  55. عباسی می گوید

    با سلام. من دارای شرکتی تازه تاسیس می باشم که جهت اعلام عدم فعالیت به سایت رفته که ثبت نام اولیه را انجام دهم، در اولین مرحله مراحل جلو رفت ولی دفعه بعد که جهت تایید وارد سایت شدم، از من کد اقتصادی می خواهد و بدون پر کردن آن به مرحله بعد نمی رود که تایید نهایی کنم. چه باید بکنم؟
    در سایت tax.gov.ir

  56. علي می گوید

    با سلام /
    برای اعلام عدم فعالیت به سایت مراجعه نمی شود .
    عدم فعالیت شرکت تان را کتبا” نزد واحد مالیاتی خود اعلام کن .
    به واحد مالیاتی خود که رفتی ، تقاضای کد اقتصادی کن ( منظور کد اقتصادی است که حالیه عموم اشخاص حقوقی دارند و از آن استفاده می کنند ) مدارک را که تحویل دهی ، ۲۴ ساعته کد اقتصادی یادشده را می گیری و آنوقت می توانی برای اخذ کد اقتصادی جدید ( از طریق سایت موردنظر ) اقدام نمایی .
    موفق باشد /

  57. امین می گوید

    کد اقتصادي ۱۲ رقمي قبلي ……………
    با سلام در همگام پر کردن این فیلد زمانی که تاریخ ثبت شرکت سال ۹۰ باشد
    وقتی در فیلد مورد نظر چیزی وارد نمی کنم این ارور را می دهد
    وارد کردن کد اقتصادي برای شما الزامی است
    لطفا راهنمایی کنید

  58. علي می گوید

    سلام آقای امین
    اول کد اقتصادی ۱۲ رقمی فعلی را بگیر ( با مراجعه به واحد مالیاتی خود ) بعد برای کد اقتصادی جدید اقدام به ثبت نام کن .
    خداحافظ /

  59. یانپی می گوید

    باسلام
    روز شما بخیر
    میخاستم اشخاص حقوقی مانند برخی موسسات خیریه که ۱۰سال فعالیت دارند واز دادن مالیات معاف می باشند والان تازه یعنی خرداد۹۳کد اقتصادی دریافت کردند آیا باید اظهارنامه مالیاتی پرکنند .(لازم به ذکر است با این که کد اقتصادی دریافت کردند ولی به هر حال ازدادن مالیات هر سال معاف اعلام شده معافند) لطفاراهنمایی بفرمایید.

  60. علي می گوید

    سلام
    صرف نظر از اینکه اشخاصی همچون موسسات خیریه با توجه به ضوابط مقرر با رعایت شروط اعلام شده از معافیت مالیاتی ( نه برای مدت محدود ) برخوردار خواهند بود ، برابر آنچه در قانون برنامه پنجم آمده شرط اعطای معافیت های قانونی مقرر در طول دوره برنامه تسلیم اظهارنامه مالیاتی خواهد بود .
    خداحافظ /

  61. حسابدار می گوید

    من پيش ثبت نام انجام دادم و كاربري هم گرفتم ولي در ويرايش كد پستي را تغيير دادم و الان اجازه نميدهد كه اطلاعات را تاييد نهايي كنم – پيغام ميدهد چند روز صب كنيد الان يك هفته است. لطفا راهنمايي كنيد

  62. علي می گوید

    با سلام
    اعتبارسنجی ثانویه مدت زمان زیادی طول می کشد ، منتظر بمانید .

  63. محمد می گوید

    با سلام و احترام
    اینجانب اقدام به ثبت‌نام الکترونیکی شماره اقتصادی نموده‌ام ولی در مرحله اعتبار سنجی شناسه ملی شرکت را تأیید نمی‌کند و در قسمت اصلاح اطلاعات متأسفانه شناسه ملی شرکت را نمی‌توانم اصلاح کنم. آیا امکان دارد به‌صورت حضوری این مشکل را برطرف نمود. آدرس اداره رسیدگی به این مشکلات را می‌دانید؟

  64. علي می گوید

    سلام
    بنظر می رسد نام شرکت تان را بطور صحیح برابر آنچه که در آگهی تاسیس آمده قید نکرده اید فلذا شناسه ملی درنظرگرفته شده برای نام شرکت قابل شناسایی نبوده بنابراین توصیه می شود این مورد را بررسی کنید ( توجه شود نام شرکت بدون عبارت ( شرکت ) آورده شود ) ؛ اگر ایراد برطرف نشد با مراجعه به اداره امور مالیاتی خود ( ترجیحا” در سطح اداره کل و یا معاونت و یا مدیریت ) مراجعه ، فکر کنم مسئول فن آوری مستقر در آنجا دسترسی به ثبت شناسه ملی از طریق سامانه و اعتبار آن داشته باشند .
    منتظر نتیجه اقدام تان هستم .
    موفق باشید /

  65. رضا می گوید

    با سلام
    در اواخر خرداد ماه در مرحله پیش ثبت نام کد اقتصادی متوجه شدم که نام شرکت در سامانه شناسه ملی اشتباه درج شده و برای اصلاح آن به اداره ثبت اسناد مراجعه کردم متاسفانه تا یک روز مانده به پایان وقت ارسال اظهارنامه نام شرکت اصلاح نگردید و من برای دریافت کد کاربری همان نام قدیمی(تغییر یافته) شرکت را درج نمودم و مشخصات تایید شد و نام کاربری به آن اختصاص یافت و در مرحله ثبت نام امکان اصلاح نام شرکت وجود ندارد . باید به کجا مراجعه کنم

  66. علي می گوید

    سلام
    نام شرکت که از ناحیه ثبت اسناد در اوراق مربوطه اصلاح شد آنوقت جهت اصلاح آن در سامانه ثبت نام شماره اقتصادی اقدام گردد .
    توضیح اینکه این اختلاف فعلا” تاثیری در اظهارنامه مالیاتی تان نخواهد داشت ولی در هر حال پس از اصلاح آن در سامانه شماره اقتصادی با مراجعه به واحد مالیاتی اقدام لازم جهت اصلاح آن در برنامه اشخاص حقوقی نیز از طریق مرکز فن آوری صورت خواهد پذیرفت .

  67. فرزان می گوید

    با سلام
    دوست عزیز من پارسال (سال ۹۳) یک شرکت ثبت کردم و شرکت من فعالیت اقتصادی ندارد به اداره مالیات مراجعه کردم گفتن نیازی به کد اقتصادی نداری چون فعالا فعالیت اقتصادی نداری
    اما از ثبت شرکت ها با من تماس می گیرند و می گویند که باید اظهارنامه مالیات بدم و عدم فعالیت را اعلام کنم و یاید کد اقتصادی بگیرم.

    حالا چکار کنم هرکی یه چیزی میگه از طرفی باید تومان برای کد اقتصادی ۴۵۰ و ۲۰۰ اظهار نامه و ۶۰۰ هزار برای اجاره نامه هوگرام دار دریافت می کنن.
    چون خونه ای ساکن بودم را خراب کردیم داریم می سازیم و سندهای خانه در اختیار سازنده هست و خونه جدید که قرار داد اجاره بستم قرارداد دستی هست نمی توانم اجاره نامه هوگرام دار بیارم
    یعنی برای یک شرکتی فعالیت نداره باید ۱ میلیون تومان خرج کم که بگم من فعالیت ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  68. cpa می گوید

    سلام بنده مرحله دوم اعتبار سنجی را انجام میدهم امروز ۲۸ تیر ۹۴ هست کد پستی اقامتگاه قانونی را تغییر داده ام سیستم پیغام میده چند روزی طول میکشد آیا میتوانم تا پایان تیر کد اقتصادی را بگیرم و اظهار نامه ارسال کنم؟

  69. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    پیشنهاد میکنم حضورا و از حوزه ی مالیاتی خود موضوع را پیگیری کنید.

  70. افشار می گوید

    اگر یکی از سهامداران شخص حقوقی(شرکت)باشد و به نمایندگی از آن شرکت یک شخص به عنوان نماینده قانونی معرفی شده باشد در ثبت نام کد اقتصادی که باید اصلاعات سهامداران وارد شود شخص حقیقی قید شود یا حقوقی ؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.