نرم افزارحسابداری صدگان

تعلیق پرونده های مالیاتی دفاتر و اشخاص حقیقی و حقوقی سینمایی

0 1,486

حسابداراپ

براساس این مصوبه همچنین مقرر شد تا رفع اصلاح آیین‌نامه مذکور، کلیه پرونده‌های مالیاتی که در مرحله رسیدگی و اجرا قرار دارند، به مدت شش ماه موقتاً به حالت تعلیق درآیند.

.

به تعلیق در آمدن پرونده‌های مالیاتی دفاتر و اشخاص حقیقی و حقوقی سینمایی به مدت شش ماه، تخصیص ارزی جامع برای فعالیت‌های سینمایی و واگذاری مسکن مهر به هنرمندان، از مهمترین مصوبات جلسه  شورایعالی سینما بود که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه کلیات آیین‌نامه اجرایی ذیل بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیاتی مورد بحث و تبادل‌ نظر قرار گرفت و در نهایت مقرر شد، اصلاحات جدیدی بر روی این ماده صورت گیرد تا مشکلات مالیاتی عدیده دفاتر و اشخاص حقیقی و حقوقی سینمایی مرتفع گردد.

.

براساس این مصوبه همچنین مقرر شد تا رفع اصلاح آیین‌نامه مذکور، کلیه پرونده‌های مالیاتی که در مرحله رسیدگی و اجرا قرار دارند، به مدت شش ماه موقتاً به حالت تعلیق درآیند.

پندار سیستم

.

تخصیص ارزی جامع برای فعالیت‌های سینمایی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که بر اساس آن مصوب شد، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ۲۵ میلیون دلار ارز مورد نیاز سینمای ایران را با نرخ مرجع و طبق نظر سازمان سینمایی، تأمین نماید.

.

موضوع تامین مسکن هنرمندان از دیگر مصوبات جلسه شورایعالی سینما بود و مقرر شد تا پایان سال ۹۱ نسبت به واگذاری دو هزار واحد مسکن مهر براساس نیازهای متقاضیان و با تسهیلات ویژه به هنرمندان واگذار شود.

.

در این جلسه همچنین مقرر گردید، وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن ترک تشریفات موجود، اقدامات و تسهیلات لازم را برای تسهیل واردات کالا و خدمات سینمایی، با همکاری‌ سازمان امور سینمایی انجام دهد.

.

در این جلسه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موظف شد با استفاده از ظرفیت‌ قوانین، اهداف و وظایف این وزارتخانه و قانون نظام صنفی کشور، اقدامات لازم را در خصوص تشکیل انجمن‌های صنفی قانونمند انجام دهد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.