نرم افزارحسابداری صدگان

تعدیل هایی که می سوزند.

0 868

حسابداراپ

اهالی تالار معتقدند حضور پرقدرت سیمانی ها در موج سوم الیوت در زمانیکه کلیت بورس در فاز اصلاحی به سر می برد را دلیل کافی برای آسوده خاطری معامله گران در شرایط فعلی اعلام کرده و معتقدند این گروه همسو با عقب نشینی دولت از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کوتاه مدت می توانند منافعی را برای سهامداران در برداشته باشند.

پندار سیستم

.

با اتمام ساعات معاملات روز یک شنبه ۹۱.۰۳.۰۷ شاخص بازار اول (تالار اصلي) با ۵ واحد کاهش به رقم ۲۲۴۰۵ واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت ۶ واحد افزایش عدد ۳۶۲۳۱ واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با ۴ واحد کاهش به رقم ۲۶۹۰۵ واحد رسيد.

.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم ۳۵۰ میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز مپنا با ۱۷ واحد افزایش شاخص، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل مخابرات ایران با ۱۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

.

گرچه امروز از هیجان فروش سهام نسبت به روز گذشته اندکی کاسته شد اما روند کلی بازار سهام نشان از بی انگیزگی و نشانه های فرسایشی دارد که برای نظاره کردن آن باید نگاهی به موج پنجم اصلاحی در نمودارهای تکنیکالی انداخت.

.

به گزارش بورس نیوز، معامله گران بورس تهران پس از آنکه با عدم تحقق انتظارات خود از بابت دور دوم مذاکرات هسته ای مواجه شدند، شاهد عرضه های سنگین سهام در روز گذشته بودند که البته طی امروز با کاسته شدن از هیجان فروش، اندکی منطقی تر نسبت به خرید و فروش سهام اقدام می کردند.

.

طی دومین روز کاری بورس، فعالان بازار سهام با تکیه بر تحلیل تکنیکال، به سمت صنایع برخوردار از جذابیت بورس بازی روی آورده اند.

.

این میان صنعت سیمان با جای گیری در موج سوم و از طرفی انتظار از سود تقسیمی مناسب در مجامع پیش رو، با اقبال سهامداران رو به رو شده اند.

.

اهالی تالار حضور پرقدرت سیمانی ها در موج سوم الیوت در زمانیکه کلیت بورس در فاز اصلاحی به سر می برد را دلیل کافی برای آسوده خاطری معامله گران در شرایط فعلی اعلام کرده و معتقدند این گروه همسو با عقب نشینی دولت از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کوتاه مدت می توانند منافعی را برای سهامداران در برداشته باشند.

.

بازار سهام اما به جز گروه سیمان، تمرکز زیادی بر سهم های بازار دومی و شرکت های کوچک برخوردار از بازیگران کم تعداد داشت.

.

اقبال مجدد به گروه قندی پس از یک دوره فرسایشی شدید و صف خرید شدن اغلب این نمادها باعث شد تا تحلیلگران چارتیستی از حضور این گروه در موج B  سخن گویند که نوسان گیران خسته در گروه قندی دیگر انتظار رکورد شکنی های قابل توجه در این گروه را نداشته و به لحاظ رفتاری ترجیح می دهند در کمترین زمان ممکن و پایین سطح زیان، از سهم های قندی خارج شوند.

.

در بازار سهام امروز نماد صنایع آذرآب پس از اعلام تعدیل مثبت ۲۶ درصدی سود هر سهم خود در سال مالی ۹۰ و پوشش ۶۰ درصدی آن در عملکرد سه ماهه سوم مورد بازگشایی قرار گرفت که معامله ۳ میلیون سهمی را در دامنه شش تا چهار درصدی قیمت سهام، در برداشت.

.

اهالی تالار معتقدند شرایط شکل گرفته در بازار سهام و بی انگیزگی برای حضور در این بازار باعث خواهد شد تا تجهیزاتی ها یا در هر صنعت دیگری، با وجود ارایه گزارش های امیدوار کننده به اصطلاح با سوخته شدن تعدیل های مثبت سودآوری مواجه شوند.

.

از این دست می توان به نفت پارس اشاره کرد که با وجود تعدیل مثبت ۲۹ درصدی پیش بینی سود هر سهم در بودجه سال مالی قبل، پس از بازگشایی در روز جاری با عرضه های پرحجم فروشندگان مواجه و کاهش ۵ درصدی قیمت سهام را به جای می گذارد.

.

در گروه پیمانکاری ها اما مدیریت پروژه های نیروگاهی (مپنا) به لطف حمایت های صورت گرفته، با صف خرید رو به رو شد.

.

این نماد با معامله ۱۳ میلیون سهمی در دامنه نوسان مثبت قیمت به کار خود پایان داده و به نظر می رسد روند حمایتی شکل گرفته طی روزهای آینده نیز همچنان ادامه یابد.

.

در گروه سرمایه گذاری های نیز علاقه برای دستیابی به سود تقسیمی شرکت های سرمایه پذیر و تلاش برای ترکیب بهینه سبد دارایی ها، اقبال به این گروه را دو چندان کرده است.

.

در این گروه سرمایه گذاری صنعت بیمه و سرمایه گذاری سایپا بیش از همه مورد توجه قرار گرفته اند.

.

این میان رشد قمیت سهام شرکت های سیمانی، به دستورهای خرید پرحجم سهام در نماد سرمایه گذاری بوعلی انجامیده است.

.

جالب آنکه ابهام از دورنمای آینده باعث عقب نشینی فعالان بازار سهام از حضور در گروه های بزرگ و جلودار همچون فلزات اساسی شده اما همچنان وقوع اتفاق مثبت در گروه هایی همچون بانکی ها، خودرویی ها، پتروشیمی ها، تجهیزات و پیمانکاری را انتظار می کشند.

.

در گروه فلزات اساسی سازمان خصوصی سازی شنبه هفته آینده بلوک ۱۵ درصدی سهام ذوب آهن اصفهان را روی میز فروش می برد.

.

جالب آنکه ذوب آهن اصفهان در جدیدترین گزارش از تعدیل منفی ۴۶ ریالی سود هر سهم خود در سال مالی اخیر خبر داده است.

.

از نکات جالب دیگر بازار سهام بازگشایی نماد حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در دامنه نوسان مثبت قیمت بود. این شرکت در جدیدترین گزارش ها افزایش زیان سال مالی ۹۰ از ۶۱ ریال به ۱۹۴ ریال خبر داده است.

.

در گروه دارویی ها نیز بلوک ۱۰.۶۷ درصدی ایران دارو از طرف سرمایه گذاری سپهر به قیمت هر سهم ۷۰۰ تومان در چهارشنبه هفته آینده عرضه می شود.

.

در جدیدترین گزارش های ارسالی شرکت ها شرکت لوله و تجهیزات سدید از تحقق زیان ۳۲۶ تومان و ۳ ریالی خود در عملکرد سال مالی ۹۰ خبر داده است.

.

در شرکت الکتریک خودرو شرق نیز سود واقعی هر سهم در پایان سال مالی اخیر ۲۸ ریال اعلام شده و حال آکه آخرین پیش بینی سود هر سهم این شرکت از برآورد سود ۱۴۸ ریالی حکایت داشت.

.

بانک کارآفرین نیز در عملکرد واقعی خود از تحقق سود ۵۲۰ ریالی به ازای هر سهم خبر داده که در مقایسه با آخرین پیش بینی از رشد ۱۸ درصدی برخوردار شده است.

.

بانک کارآفرین با وجود افزایش سرمایه ۵۰ درصدی در شهریور سال گذشته موفق به تحقق این عایدی شده است.

.

در سطح سیاسی نیز امروز اولین جلسه علنی مجلس هشتم با حضور نمایندگان منتخب آغاز و مراسم تحلیف به جا آورده شد.

.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها نیز خبر داده دولت برای آغاز مرحله دوم این قانون فعلاً تصمیمی ندارد.

.

در بازار ارز نیز تا این لحظه نرخ هر اسکناس دلار به قیمت ۱۷۲۵ تومان تقاضا و ۱۷۵۵ تومان عرضه می شود.

.

در مجموع بازار سهام روزی کم نوسان را نسبت به روزهای گذشته تجربه نمود که از تأثیر گذاری گروه ها و شرکت های بزرگ در آن خبری نبود.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.