- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تامين مالي بنگاهها بايد از بانك به بازار سرمايه منتقل شود.

معاون وزير اقتصاد با بيان اينكه سهم بازار سرمايه در تأمين مالي بنگاهها تنها ۳ درصد و در مقابل سهم بانك ها ۳۲ درصد است گفت:بايد تأمين مالي بنگاهها و بخش توليد را از سيستم بانكي به بازار سرمايه و بورس منتقل كنيم.

.

به گزارش روابط عمومي معاونت امور اقتصادي وزارت اقتصاد دكتر محمدرضا فرزين در همايش بهره وري و توليد ملي در دانشكده فني دانشگاه تهران گفت:در اقتصاد ايران هر گاه تلاش شده است كه بنگاهها و بخشهاي مختلف اقتصاد تأمين مالي شوند وضعيت تورمي به وجود آمده است و همواره انتخاب بين تامين مالي و پذيرش تورم يك چالش بوده است.

.
وي افزود: وقتي درباره بهره وري بحث مي شود يعني اينكه عقلانيت اقتصادي در مصرف كنندگان و توليدكنندگان بايد تقويت كنيم و در بعد كلان، اقتصاد مبتني بر نهاده‌هاي توليد را به اقتصاد مبتني بر بهره‌وري تبديل كنيم.

.
معاون وزير اقتصاد با بيان اينكه يكي از مشكلات اصلي ما ساختار نامناسب اقتصادي است گفت: چون تمركز اصلي اقتصاد بر روي نفت است به همين دليل بهره وري پايين است و بايد از تمام روشها و ابزارها براي افزايش بهره وري در دولت تلاش شود.

.
وي تصريح كرد: اصلاح حوزه بوروكراسي دولتي، اصلاح ساختار نظارتي، انعطاف پذيركردن بودجه و اجراي بودجه ريزي عملياتي مهمترين اقدامات دولت در جهت افزايش بهره وري مي تواند باشد.

.
فرزين همچنين اضافه كرد: بايد اتكاي دولت به نفت كه ارزان براي او تمام مي شود به ماليات كه گران تر براي دولت تمام مي شود منتقل شود و در اين صورت مي‌توان به افزايش بيشتر كارايي ساختار دولتي اميدوار بود.

.
سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي با بيان اينكه هم اكنون لايحه نظام مالياتي در دبيرخانه كارگروه نهايي شده است گفت: ۲ سال بر روي اصلاح نظام مالياتي [1] كار شده و با پايان بررسي اين لايحه در هيئت دولت ، بزودي اين لايحه تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.

.