- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بانکها بخشی از موجودی حساب دارندگان دسته چک را مسدود می کنند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانکها بزودی مکلف می شوند قبل از آنکه به مشتری خود دسته چک ارایه کنند، معادل ارزش چکها را از موجودی وی مسدود کرده تا گیرنده چک مطمئن باشد که این چک قابل پرداخت است.

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، محمود بهمنی در خصوص تاثیر رتبه بندی چکها، افزود: اگر مردم بدانند چکی را که دریافت می کنند پرداخت آن صد درصد از سوی بانک تضمین می شود به طور حتم با اطمینان خاطر از این ابزار پولی استفاده می کنند .

.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک بزودی دسته چکها را در اندازه های مختلف و بر اساس نیاز مشتریان و اعتبار آنها به صورت رتبه بندی شده در اختیار بانکها قرار می دهد.

.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی برخورد با تبلیغ کنندگان رفع کردن چک برگشتی گفت: بانک مرکزی در این خصوص برنامه ریزی هایی را از گذشته انجام داده است.

.

وی ادامه داد: تا زمانی که فرد صادر کننده چک آن را پاس، تمدید و یا تسهیلاتی را برای پرداخت آن فراهم کند باید چک یا لاشه اش را به بانکها ارایه و یا رضایت صاحب آن را به دست آورد.

.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان آنکه، بانکها از این پس به هیچ عنوان نمی توانند به افراد دارای چک برگشتی تسهیلات بدهند، گفت: بر همین اساس دیگر امکان صدور دسته چک برای این افراد وجود ندارد.

.

بهمنی ادامه داد: این تصمیم به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد از چک است، ضمن آنکه این بر این اساس چک نزد مردم بهای بیشتری به عنوان ابزار پولی می یابد.

.