نرم افزارحسابداری صدگان

بازنشستگی ۲۵ هزار فرهنگی در سال جاری / آموزش و پرورش استخدام ندارد

1 681

حسابداراپ

.

وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی ۲۵ هزار فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: آموزش و پرورش امسال استخدام نیرو جایگزین بازنشسته ها ندارد.

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت  به نقل از فارس ،حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص آمار فرهنگیانی که در سال جاری بازنشسته خواهند شد، اظهار داشت: امسال در قانون بودجه، بحث بازنشستگی پیش از موعد پیش‌بینی شده است که نسبت به گذشته تفاوت‌هایی دارد.

.

وی با بیان اینکه بر اساس این بازنشستگی، «خانم‌ها با ۲۰ سال سابقه و بالاتر» و «آقایان با ۲۵ سال سابقه و بالاتر» می‌توانند بازنشسته شوند، افزود:

در گذشته برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان باید در ابتدا ۱۵ میلیون تومان به ازای هر فرهنگی به حساب صندوق بازنشستگی واریز می‌کردیم که این موضوع برداشته شد؛ ضمن اینکه در قانون بازنشستگی پیش از موعد که در گذشته اجرا می‌شد، نیروهای کارآمد تحریک می‌شدند تا از آموزش و پرورش بروند.

.

بازنشستگی ۱۰ هزار فرهنگی بیمار

بازنشستگی پیش از موعد به جز در مقاطع ابتدایی و فنی

پندار سیستم

حاجی بابایی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش دارای پرونده بیماری صعب‌العلاج هستند، گفت: در تلاش هستیم تعداد ۱۰ هزار سهمیه در کشور برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در نظر بگیریم و با مسئولیت مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش منطقه، فرهنگیان دارای بیماری صعب‌العلاج که نمی‌توانند به فعالیت بپردازند شناسایی شده و بازنشسته شوند.

.

وی با تأکید بر این نکته که بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان دارای بیماری صعب‌العلاجی است که در مقاطعی به جز ابتدایی و فنی تدریس می‌کنند، افزود: ‌البته اگر موارد خاص در این مقاطع نیز وجود داشته باشد، بازنشسته پیش از موعد خواهیم کرد.

.

بازنشستگی عادی برای ۱۵ هزار فرهنگی در سال جاری

آموزش و پرورش امسال استخدام نیرو جایگزین بازنشسته ها ندارد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال جایگزینی برای بازنشسته‌ها در آموزش و پرورش نداریم و نیرویی استخدام نمی شود به فارس گفت: در سال گذشته ۱۹ هزار فرهنگی بازنشسته شده‌اند که برخی از آنها فرهنگیان خانمی بودند که از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کرده‌اند.

.

وی در خصوص آمار فرهنگیانی که به صورت عادی بازنشسته می‌شوند، بیان کرد: به طور دقیق نمی‌توانیم آماری در این خصوص ارائه دهیم چرا که فرهنگیان در برخی از رشته‌ها به رغم ۳۰ سال سابقه ادامه خدمت می‌دهند؛ اما پیش بینی می کنیم در کل ۱۵ هزار نفر به صورت عادی بازنشسته شوند که البته ممکن است این رقم ۲ هزار نفر کم یا زیاد باشد.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ھانی می گوید

    با سلام
    حالا دیگە خیالمون راحت باشە با این طرح جدید من کە شوھرم خارج از کشورە با ۲۰ سال میتونم خودمو بازنشست کنم؟
    خواھش میکنم موافقت کنید
    با ھر حقوقی راضی ھستم
    استدعا میکنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.