نرم افزارحسابداری صدگان

بازدهی بورس به صفر مطلق رسید.

0 559

حسابداراپ

طی معاملات اردیبهشت ماه سال ۹۱، بالغ بر ۱۲۶ هزار کد معاملاتی با داد و ستد بیش از چهار میلیارد و ۷۹۱ میلیون سهم در بورس، حجم معاملاتی بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال را رقم زدند.

.

معاملات دومین ماه از سال ۹۱ در حالی پایان یافت که شاخص کل حرکت خود را از رقم ۲۷ هزار و ۲۵۹ واحدی آغاز کرد و با نزول به مرز ۲۶ هزار واحدی و افت ۲.۱۷ درصدی، در نهایت در رقم ۲۶ هزار و ۶۶۷ واحد متوقف شد.

.

براساس گزارش بورس نیوز، در میان کل صنایع بورسی گروه حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات بازدهی مثبت بیش از ۱۹ درصدی را کسب کرد و پیشتاز بازار سهام شد.

.

پس از آن نیز صنعت واسطه گری های مالی با تحقق بیش از ۱۰ درصد بازدهی مثبت در جایگاه دوم صنایع پر بازده بورس طی اردیبهشت ماه ۹۱ ایستاد.

.

اما مقام سوم این رقابت ها با کسب بازدهی مثبت نزدیک به هشت درصدی به صنعت سیمان، آهک و گچ اختصاص یافت.

.

این در حالی است که صنعت قند و شکر با بازدهی منفی حدود ۱۷ درصدی بدترین عملکرد را از خود نشان داد و کم بازده ترین صنعت بورسی شد. دو صنعت ذغال سنگ و منسوجات نیز به ترتیب با تحقق بازده منفی ۱۵ و ۱۱ درصدی سهامداران خود را ناکام کردند.

.

در این میان سهام شرکت آبگینه توانست طی یک ماه اخیر بازدهی مثبت بیش از ۵۸ درصدی را عاید سهامداران خود کند و مدال برتر رقابت برای کسب بیشترین بازدهی مثبت را در میان ۳۳۶ نماد فعال بورس در اختیار گیرد.

.

پندار سیستم

مقام دوم و سوم این رقابت ها نیز به ترتیب با کسب بازدهی مثبت حدود ۵۷ و ۴۷ درصدی به “فلامی” و “شفارس” اعطا شد.

.

در مقابل، شکر شاهرود بازدهی منفی بیش از ۴۱ درصد را محقق کرد و در میدان نبرد شرکت ها برای کسب بهترین جایگاه از نظر میزان بازدهی مثبت مغلوب شد.

.

شرکت های صنعتی سپاهان و قند تربت جام نیز بازدهی منفی بیش از ۳۰ و ۲۹ درصدی را محقق کردند و به قعر این جدول رتبه بندی سقوط کردند.

.

براساس این گزارش، سهام “رکیش” با کسب رتبه اول شرکت ها از منظر رتبه نقد شوندگی، طلایه دار بازار سهام شد و مدال برتر این رقابت ها را به گردن آویخت .

.

“وغدیر” و “ذوب” نیز رتبه دوم و سوم نقدشوندگی را در میان سهام ۳۳۶ شرکت فعال بازار سهام طی اردیبهشت ماه سال جاری به دست آوردند.

.

این در حالی است که پایین ترین جایگاه شرکت ها در جدول نقدشوندگی به سهام پتروشیمی ممسنی اختصاص یافت، بطوریکه این سهم با کسب پایین ترین رتبه نقدشوندگی توانست طی ماه اخیر از آخر اول شود. پس از آن سهام “فنوال” و “سدشت” در پایین ترین خانه های این جدول جای گرفتند.

.

شایان ذکر است طی معاملات اردیبهشت ماه سال ۹۱، بالغ بر ۱۲۶ هزار کد معاملاتی با داد و ستد بیش از چهار میلیارد و ۷۹۱ میلیون سهم در بورس، حجم معاملاتی بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال را رقم زدند که در این معاملات، سهام “پارسان” حجم معاملاتی در حدود ۷۸۶ میلیارد ریال داشت و پرحجم ترین سهم بورسی بود. در مقابل سهام شرکت پلی اکریل ایران با پایین ترین حجم معاملات در میان سایر سهم ها به عنوان کم گردش ترین سهم بورس انتخاب شد.

.

در پایان گفتنی است ۳۳۶ نماد فعال بازار سهام نتوانستند بازدهی مثبت و یا منفی را محقق کنند، بطوریکه ۱۴۳ نماد با کسب بازدهی مثبت، هشت نماد بدون کسب بازدهی مثبت و یا منفی و ۱۸۵ نماد نیز با کسب بازدهی منفی معاملات خود را طی اردیبهشت ماه ۹۰ به پایان رساندند تا در مجموع طی این دوره بازدهی صفر مطلق برای بورس رقم زده شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.