نرم افزارحسابداری صدگان

ایرادات مصوبه نیروهای شرکتی رفع نشد.

0 536

حسابداراپ

 تخلف دولت در تبدیل وضعیت ۶۰۰ هزار نیرو

.

دبیرکل کانون انجمن شرکت‌های خدماتی با اشاره به عدم رفع ایراد مصوبه دولت برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی گفت: دولت به علت تخلف قانونی آمار تبدیل وضعیت ۶۰۰هزار نیرو را ۶۰ هزار نفر اعلام می‌کند.

.

داود جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»،‌ با اشاره به اظهارات معاون حقوقی معاونت سرمایه انسانی رئیس جمهور مبنی بر رفع ایرادات مصوبه دولت برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی،‌ اظهارداشت:

.

آمار تبدیل وضعیت ۶۰ هزار نیروی خدماتی در دستگاه‌های اجرایی که دولت عنوان می کند دور از واقعیت است و طبق آمار موجود کانون شرکت‌های خدماتی بیش از ۶۰۰ هزار نیروی کار شرکتی تبدیل وضعیت شده‌اند.

.

وی در خصوص رفع ایرادات مصوبه دولت نیز گفت:‌ طبق کدام قانون و نظر کدام مرجع قانونی ایرادات رفع شده است در حالی که هنوز نظر دیوان عدالت اداری در این خصوص اعلام نشده و از نظر شرکت‌های خدماتی ایرادات نیز رفع نشده است.

.

پندار سیستم

دبیرکل کانون سراسری انجمن صنفی شرکت‌های خدماتی با بیان اینکه بسیاری از نیروهای وزارت نفت، نیرو و فرودگاه‌ها تبدیل وضعیت شده‌اند، تصریح کرد: از کل ۲.۴ میلیون نفر نیروی شرکتی که وجود دارند ۱.۵ میلیون نفر آنها قابلیت تبدیل وضعیت دارند.

.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پرونده شکایت در کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری قرار دارد که در حال بررسی دفاعیات دولت است که بعد از آن در هیئت عمومی دیوان مطرح و در خرداد ماه رای نهایی اعلام خواهد شد.

.

به گفته این فعال بخش خصوصی، در حال حاضر دولت بسیاری از نیروهای حجمی را نیز تبدیل وضعیت کرده است که البته این موضوع خلاف قانون بوده و دولت اجازه چنین کاری ندارد.

.

جوانی بیان داشت: یکی از ایرادات بحث تبدیل وضعیت نیروهای حجمی بود اما دولت به مغایرت قانونی توجه ندارد.

.

دبیرکل کانون سراسری انجمن صنفی شرکت‌های خدماتی در خصوص علت اینکه دولت آمار نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شده را کمتر از واقعیت اعلام می‌کند، افزود:

.

به علت اینکه این موضوع خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری است و بر این اساس دولت می تواند حداکثر تا ۱۰ درصد نیرو جذب کند اما با این وضعیت بیش از این میزان دولت قرارداد مستقیم منعقد کرده است که خلاف قانون محسوب می‌شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.