نرم افزارحسابداری صدگان

افزايش ميزان تورم ارديبهشت ماه به نيم درصد نمي‌رسد.

0 708

حسابداراپ

رييس كل بانك مركزي در مورد تورم ارديبهشت ماه امسال گفت: این نرخ تا دهم خرداد ماه اعلام مي‌شود. وی در مورد رقم احتمالی نرخ تورم برای اردیبهشت ماه بیان کرد: ‌فكر نمي‌كنم ميزان افزايش تورم ارديبهشت ماه نسبت به تورم فروردين ماه به نيم درصد برسد. افزایش حداکثر ۵/۰ درصدی نرخ تورم در اردیبهشت ماه این نرخ را از مرز۲۲ درصد می‌گذراند. نرخی که به یکی از ۳ نرخ بالای تورم در طول دوره ۱۷ ساله اخیر تبدیل خواهد شد.

.

بسیاری از کارشناسان نظم مالی دولت را از مهم‌ترین اصولی می‌دانند که برای مهار روند رو به افزایش تورم لازم است. نقدینگی در اقتصاد کشور در سال گذشته رشد ۴/۱۹ درصدی داشته است. این امر به خوبی در پرتفوی منابع و مصارف بانک‌ها در سال گذشته نیز ملاحظه می‌شود. در سال ۹۰ مصارف بانک‌ها حدود ۲۸ درصد از میزان طبیعی خود بالاتر بوده است. بر این اساس در این سال بانک‌ها حدود ۱۰۸ درصد منابع خود را به شکل تسهیلات در اختیار متقاضیان دولتی و غیردولتی قرار داده‌اند.

.

این امر در حالی رخ داده است که انتظار می‌رود در یک نظام بانکی پس از کسر ذخیره قانونی و احتیاطی بانک‌ها نهایتا تا ۸۰ درصد منابع خود را به شکل تسهیلات اعطا کنند. نظم مالی دولت، کنترل نقدینگی، کاهش نرخ تورم، کاهش نرخ بهره و بهبود تولید زنجیری است که به عقیده کارشناسان باید مدنظر تصمیم‌گیرندگان اقتصادی کشور قرار گیرد.

پندار سیستم

.
نرخ تورم اردیبهشت بیش از ۵/۰ درصد افزایش نمی‌یابد
به گزارش ایسنا، محمود بهمني در مورد تورم ارديبهشت ماه سال ۹۱ عنوان كرد: تورم ارديبهشت ماه دهم خرداد ماه محاسبه مي‌شود. وي در مورد برآورد خود از تورم عنوان كرد: حركت جهشي تورم كاهش پيدا كرده و با آن افزايش تورمي كه نيم يا يك درصد مي‌شد آخرين بار تورم فروردين ماه امسال ۸/۲۱درصد شد كه فكر نمي‌كنم ميزان افزايشي آن در ارديبهشت ماه به نيم درصد برسد.

.

پيش از اين بانك مركزي نرخ تورم در سال ۱۳۹۰ را نسبت به سال ۱۳۸۹ (۱۲ ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۰ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۸۹) معادل ۵/۲۱درصد و تورم فروردين ماه را ۸/۲۱ اعلام كرده بود كه با در نظر گرفتن اين ارقام مي‌توان گفت نرخ تورم در فروردين‌ماه گذشته ۳/۰ درصد نسبت به رقم تورم پايان سال ۹۰ رشد داشته است.

.

رييس كل بانك مركزي همچنين در مورد تورم خاطرنشان كرد: در پايان سال گذشته تورم ۵/۲۱درصد بود و در پايان فروردين ماه اين رقم ۸/۲۱درصد شد كه تورم پايان ارديبهشت ماه هنوز اعلام نشده و تا دهم خرداد ماه ما مي‌توانيم تورم ارديبهشت ماه را هم اعلام كنيم.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.