نرم افزارحسابداری صدگان

افزايش دستمزد مطابق تورم در دوران شوك تورمي ضرورت ندارد

0 581

حسابداراپ

رييس شوراي رقابت درباره افزايش ۱۵ درصدي حقوق كارمندان با توجه به نرخ تورم اظهار كرد: در شرايط عادي و زماني كه اقتصاد پايدار است نرخ افزايش دستمزد بايد با تورم اصلاح شود، اما در دوران شوك تورمي چنين اقدامي ضرورت ندارد.

.

جمشيد پژويان در گفت و گو با ايسنا ادامه داد: تورم عمده‌اي كه طي شش ماه اخير تجربه كرده‌ايم ناشي از مسائل غيراقتصادي موثر بر نرخ دلار بوده و با توجه به اينكه دلار نقش عمده‌اي را به عنوان يك نهاده در اقتصاد ما ايفا مي‌كند، نرخ تورم افزايش خواهد يافت.

پندار سیستم

.

پژويان گفت: كاهش نرخ دلار تاثير بسياري بر قيمت‌ها خواهد داشت به طوري كه قيمت‌ها تعديل مي‌شود و مصرف‌كننده و توليدكننده متوجه مي‌شوند كه توجه ویژه‌ای بر افزايش قيمت نيست. آن شرايط عادي خواهد بود و آن نرخ تورم واقعي خواهد بود.وي همچنين با اشاره به اينكه نرخ تورمي كه بانك مركزي اعلام مي‌كند نمي‌تواند اشتباه باشد، تصريح كرد:

.

اما با توجه به اينكه نرخ تورم بر اساس ميانگيني از قيمت‌ها استخراج مي‌شود ممكن است نرخ اعلام شده براي يك خانوار از ۱۵ ميليون خانوار هم درست نباشد، زيرا در سبد كالايي مورد استفاده براي محاسبه تورم، وزن كالاها براي افراد مختلف متفاوت است، اما به طور كلي نرخ تورم با كمي پايين و بالا برای همه تقريبا يكسان است.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.