نرم افزارحسابداری صدگان

گذر نوسان سكه آتي از ۲ درصد

0 678

حسابداراپ

بازار آتي روز يكشنبه برخلاف انتظارات به تاثير از اخبار غيررسمي و جو رواني غيراقتصادي شاهد افزايش قيمت‌ها تا دامنه نوسان ۲ درصد بود؛ در حالي كه كاهش قيمت‌ها زير دامنه ۶/۰ درصد دنبال شد.

.

تحليلگران معتقدند، بازار در شرايط كنوني بيشتر تحت تاثير هيجانات و التهابات ناشي از جو غير اقتصادي است و هرگونه گزارش يا خبر روند مبادلات را عوض مي‌كند. البته بيشتر پيش‌بيني‌ها حاكي از ادامه افزايش قيمت‌ها و ايجاد موقعيت‌هاي خريد در سررسيدهاي دور است، هر چند كه در سررسيدهاي نزديك نيز معامله‌گران در پي گرفتن موقعيت‌هاي خريد هستند؛ اما سعي مي‌كنند با جابه‌جايي موقعيت‌ها و نوسان‌گيري، از متضرر شدن جلوگيري كنند. 

.
بازار آتي بعدازظهر روز يكشنبه در شرايطي با هجوم خريداران همراه شد كه در صبح، قيمت‌ها كاهش يافته بود و در همان ابتدا به دليل نامعلوم بودن قيمت دلار، اغلب سرمايه‌گذاران براي انجام مبادلات سردرگم بودند؛ اما با اعلام قيمت دلار و تحركات مثبت آن، بازار نيز روند صعودي به خود گرفت. اين در شرايطي است كه تاثيرات رواني به طور غيرمستقيم حركت قيمت‌ها را عوض مي‌كند.

.

به نظر فعالان، بازار در شرايط كنوني منتظر يك خبر يا گزارش از بازارهاي ديگر است؛ در حالی که معامله‌گران همچنان چشم‌انداز آينده را صعودي مي‌بينند و عقيده دارند هر چند در حال حاضر دامنه نوسانات كم و در بيشتر روزهاي كاري به زير ۳ درصد رسيده اما احتمال ادامه افزايش قيمت‌ها در روزهاي آينده وجود دارد. 

پندار سیستم

.
كارشناسان، تحركات قيمت دلار به تبع از تغييرات اقتصادي و غيراقتصادي را از پارامترهاي تعيين‌كننده مي‌دانند؛ اما افزايش قيمت سكه در بازار نقدي و افزايش قيمت طلا در بازارهاي جهاني از ديگر فاكتورهاي تاثيرگذار مستقيمي است كه مي‌تواند روند مبادلات را عوض كند؛ اما بازار ارز با توجه به روند دادوستدها طي سه ماه گذشته از وزنه تاثيرگذار بيشتري برخوردار بوده و گمانه‌زني‌هاي غيررسمي از اخبار غيراقتصادي نيز به صورت غيرمستقيم تاثير قابل توجهي گذاشته است.

.

در مجموع بازار روز يكشنبه شاهد معامله ۹ هزار و ۷۱۱ قرارداد به ارزش ۷۸ ميليارد تومان بود. اين در حالي است كه طي هفته گذشته حجم و ارزش مبادلات نسبت به هفته ماقبل (منتهي به ۱۸ خردادماه) به ترتيب ۹۶/۱۵۰ و ۰۵/۱۵۸ درصد افزايش داشت كه در نوع خود قابل توجه است. در پايان دادوستدهاي روزيكشنبه تعداد موقعيت‌هاي باز در سه سررسيد ابتدايي كاهشي و در سررسيد مهرماه افزايشي بود. تحليلگران پيش‌بيني كرده‌اند هفته جاري سرمايه‌گذاران بيشتر منتظر هستند تا تكليف برخي اخبار و گزارش‌ها و از سويي مبادلات طلا در بازارهاي جهاني به تاثير از انتخابات يونان مشخص شود.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.