نرم افزارحسابداری صدگان

کاهش بهای اونس جهانی طلا در پی سخنرانی برنانکه

0 637

حسابداراپ

اونس جهانی طلا دقایقی پیش(پنج شنبه) با افزایش روند فروش از سوی سرمایه دارانی رو به رو شده است که نسبت به سخنرانی بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا نا امید شده اند.

.

به گزارش سایت طلا به نقل از سایت Forexpros، بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا دقایقی پیش طی سخنرانی ای به تشریح طرح و برنامه های خود پرداخت.

.

 او در سخنرانی خود باری دیگر به این موضوع اشاره کرده است که در صورت نیاز نسبت به ارائه ی محرکه های اقتصادی جدید اقدامات لازم را انجام خواهد داد. اما نکته ای که باعث نا امیدی سرمایه داران شده است این موضوع می باشد که او در صحبت های خود اشاره ای به جزئیات این طرح نکرده است.

.
از این رو بهای اونس جهانی طلا با اعلام ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه به وقت تهران با کاهشی بیش از ۳۰ دلار رو به رو شد و به ۱۵۸۸ دلار در هر اونس رسید.

.
بسیاری از کارشناسان بر این عقیده می باشند که سطح حمایتی اونس جهانی طلا در این شرایط با کاهش رو به رو شده است و به ۱۵۴۶ دلار در هر اونس رسیده است و از سویی دیگر نرخ مقتومی این فلز ارزشمند به بهای ۱۶۴۲ دلار در هر اونس رسیده است.

.
لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا در روز چهارشنبه با افزایش امید سرمایه داران نسبت به ارائه محرکه های اقتصادی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا با افزایش رو به رو شده بود.

.

 ادامه ی روند نزولی اونس جهانی طلا در روز جمعه/ حرکت به سوی مرز ۱۵۳۱

اونس جهانی طلا در حالی به روند نزولی خود در روز جمعه ادامه داده است که سخنرانی شب گذشته ی بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا حاوی نشانه هایی از ارائه ی محرکه های جدید اقتصادی در آینده ای نزدیک نبوده است.

.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از نا امید شدن سرمایه داران نسبت به ارائه ی محرکه های اقتصادی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا در آینده ای نزدیک، بسیاری از سرمایه داران تصمیم به فروختن ذخیره های طلای خود با قیمتی پائین تر گرفتند که این امر در در ابتدا بهای اونس جهانی طلا را به زیر ۱۶۰۰ دلار در هر اونس پائین آورد و سپس سبب شد تا روند نزولی بهای این فلز ارزشمند با ادامه رو به رو شود و حتی به پائین تر از مرز ۱۵۸۰ دلار در هر اونس نیز برسد.

.
اونس جهانی طلا با اعلام ساعت ۳:۰۳ دقیقه به وقت لندن با ۱.۲۵ درصد کاهش رو به رو شد و به ۱۵۶۹ دلار و ۲۵ سنت رسید. اونس جهانی طلا با ثبت این کاهش تا به این لحظه با کاهشی به میزان ۳ درصد رو به رو شده است. لازم به ذکر است که این بها در بازارهای آمریکا نیز با کاهش رو به رو شده است و به ۱۵۷۱ دلار در هر اونس رسید.

.
اونس جهانی طلا در هفته ی گذشته به دلیل افزایش نرخ بیکاری در آمریکا و همچنین افزایش احتمال ارائه ی محرکه های اقتصادی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا در جهت تقویت شرایط اقتصادی در این کشور با افزایش رو به رو شده بود.

.
بسیاری از کارشناسان سایت رویترز بر این عقیده می باشند که احتمال کاهش بیشتر بهای اونس جهانی طلا در روز جمعه وجود دارد که این بها می تواند بر اساس تحلیل های تکنیکال تا مرز ۱۵۳۱ دلار و ۴۹ سنت نیز با کاهش رو به رو شود.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.