نرم افزارحسابداری صدگان

پایین نگه داشتن دستوری نرخ دلار غیر‌منطقی است.

0 600

حسابداراپ

ريیس کل بانک مرکزی با اعلام دلایل تاثیرگذار بر نرخ دلار گفت: نباید دلار را کالای پست فرض کنیم و انتظار داشته باشیم که قیمت آن بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ تومان ثابت بماند.

.

به گزارش مهر محمود بهمنی با بیان اینکه همواره قیمت کالاها افزایش می‌یابد، در مورد نوسانات قیمت دلار گفت: نباید دلار را کالای پست فرض کنیم و انتظار داشته باشیم که قیمت آن بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ تومان ثابت بماند. 

.
ريیس کل بانک مرکزی در مورد اینکه اصرار برخی‌ها برای پايین نگه داشتن نرخ دلار منطقی نیست، گفت: در تعیین نرخ دلار باید عوامل تاثیرگذار بر آن را مدنظر قرار داد و بدون در نظر گرفتن عوامل متعددی از جمله قیمت نفت نباید در مورد نرخ دلار اظهارنظر کرد.

.
وي با بیان اینکه طی چند سال اخیر اکثر قیمت‌ها افزایش یافته یا ثابت بوده است، افزود: نرخ تورم، قیمت نفت جهانی، قیمت کالاهای صنعتی و غیره افزایش یافته است، پس چگونه می‌توان انتظار داشت که نرخ دلار افزایش نیابد؟

پندار سیستم

.
وی با تاکید بر اینکه در تعیین نرخ دلار باید تورم خارجی و تورم حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را در نظر گرفت، اظهار کرد: اینکه هدفمندی یارانه‌ها در چند مرحله اجرا می‌شود یا اینکه نرخ تورم عادی با توجه به عوامل مختلف همچون افزایش حقوق و غیره افزایش می‌یابد را باید لحاظ کرد.

.
بهمنی با تاکید بر اینکه تمام موارد مذکور بر روی برنامه‌ریزی‌ها و تخمین‌های بانک مرکزی تاثیرگذار است، بیان کرد: سایر عوامل همچون تحولات بین‌المللی، نحوه نقل و انتقالات پول، درآمدهای نفتی، افزایش قیمت کالاهای وارداتی و تاثیر آن بر تورم همگی تاثیرگذار است. 

.
پول نفت را به روز مي‌گيريم.

رييس كل بانك مركزي از به روز شدن پرداخت پول نفت ايران خبر داد. محمود بهمني در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار بانك و ايسنا درباره بدهي‌هاي ارزي كشورهاي ديگر به بانك مركزي ايران گفت: ‌ما تا اين لحظه نگذاشتيم كه تعهدات ما معوق شود. وي در مورد بدهي‌هاي نفت به ايران اظهار كرد: اكنون مبالغ آن را به حساب‌هاي ما در خارج از كشور واريز كرده‌اند.

.

يكي دو كشور بودند كه با تاخير اين مبالغ را واريز مي‌كردند كه آنها تقريبا به روز كرده‌اند. بهمني با بيان اينكه وضعيت پرداخت پول‌ نفت به ايران اكنون بهتر از قبل شده است، متذكر شد: در گذشته يكي دو كشور بودند كه هفت، هشت يا پنج ميليارد دلار بدهي داشتند و خوشبختانه اكنون آنها اين مبالغ را پرداخت كردند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.