نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ مرجع دلار تغییر نمی‌كند.

0 783

حسابداراپ

ايرنا- رییس كل بانك مركزی گفت: برنامه این بانك در سال جاری عرضه دلار به نرخ مرجع(۱۲۲۶تومان) است و تا رسیدن به نقطه تعادل دربازار به طور جدی ادامه می‌یابد. «محمود بهمنی» افزود: 

.

سال گذشته با وجود تشدید تحریم‌های اقتصادی بانك مركزی و سایر بانك بسیار فعال بودند و توانستند عملكرد خوبی را از خود نشان دهند، به طوری كه بر اساس آمارها تمام منابع مالی خود را در قالب تسهیلات بانكی در اختیار متقاضیان قرار دادند. بهمنی، منابع مالی بانك‌ها در سال ۸۹ را حدود سه هزار و ۱۸۸ هزار میلیارد ریال اعلام كرد و افزود:

.

پندار سیستم

این رقم در سال ۹۰ به ۳ هزار و ۸۶۶ هزار میلیارد ریال رسیده كه اگر ذخایر قانونی را از آن كسر كنیم، در سال ۹۰ این میزان بالغ بر ۳ هزار و ۴۳۸ هزار میلیارد ریال از مجموع ۶۱۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی بانك ها بوده كه به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

.

به گفته بهمنی، این میزان رشد قابل توجه تسهیلات‌دهی بانك ها در سال ۹۰ را نشان می‌دهد ضمن آنكه درباره جذب منابع در مقابل رشد تسهیلات بانكی ، در سال ۸۹ حدود ۳ هزار و ۱۷۸ هزار میلیارد ریال منابع جذب شده كه در سال ۹۰ این رقم به ۳ هزار و ۸۰۳ هزار میلیارد ریال رسیده است. 

.
سخنگوی شورای پول واعتبار ادامه داد: بانك‌ها بیش از توان خود تسهیلات پرداخت كرده‌اند كه همین امر سبب شده تا بانك‌ها برای تامین كسری بودجه خود اقدام به استقراض از بانك مركزی كنند. رییس كل بانك مركزی، حركت به سمت جذب بیشتر منابع مالی در سال جاری را از برنامه‌های بانك‌ها اعلام كرد.

.

بهمنی گفت: اضافه برداشت بانك مركزی نه تنها غیرقانونی نیست بلكه بر اساس مصوبه دولت انجام شده است. وی افزود: بانك مركزی با بررسی‌های دقیق و كارشناسانه درصورتی كه بیش از حد تعیین شده از حساب ارزی بانك‌ها برداشت كرده باشد، آن را باز می‌گرداند و درصورت كمی میزان برداشت از حساب بانك ها دوباره برداشت خواهد كرد.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.