نرم افزارحسابداری صدگان

عواقب افزایش نجومی مالیات برخی داروخانه ها

1 647

حسابداراپ

رئیس انجمن داروسازان ایران نسبت به عواقب افزایش نجومی مالیات برخی داروخانه ها هشدار داد و افزود: در حال نوشتن نامه ای به وزیر اقتصاد هستم که اگر به خواسته‌های ما جواب ندهد، پشت در اتاق او تجمع می کنیم.
.
دکتر رهبر مژدهی آذر به اقدام اخیر وزارت اقتصاد و دارایی در افزایش مالیات برخی از داروخانه ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه مالیات داروخانه ای که سال گذشته ۵۰۰ هزارتومان بود به یکباره به ۲۰ میلیون رسیده است.
.
وی با اشاره به توافق سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات از داروخانه ها، اظهارداشت: بر اساس تبصره ای که در این تفاهم نامه وجود دارد، چنانچه دارایی بخواهد می تواند برای وضع مالیات ۵ درصد از داروخانه ها راسا وارد شود و رسیدگی کند.
.
مژدهی آذر ادامه داد: در حال حاضر این افزایش نجومی مالیات شامل این ۵ درصد از داروخانه ها شده و در نتیجه داروسازان تحت فشار قرار گرفته اند.
.
وی ضمن هشدار نسبت به عواقب چنین تصمیم گیریهایی، افزود: این وضعیت باعث می شود تا داروخانه ها به تعطیلی کشیده شود و فارغ التحصیلان داروسازی از عهده اداره داروخانه بر نیایند و افراد حرفه ای وارد این کار شوند که به ظاهر داروساز هستند اما در باطن کسانی هستند که می توانند بدون هیچ مشکلی مالیاتهای سنگین را بپردازند.
.
مژدهی آذر در ارتباط با آن دسته از افرادی که توان پرداخت مالیاتهای سنگین را دارند، اظهارداشت: اینها راه کسب و کار حرفه ای را خوب بلد هستند و از طریق خرید عمده داروها و گرفتن تخفیف و همچنین فروش داروهای ماهواره ای به نحوی که هرگز لو نمی روند، قادر هستند که مالیاتهای سنگین تر از ۵۰ میلیون را هم بدهند.
.
وی از ارسال نامه ای به وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: در حال نوشتن نامه ای به وزیر اقتصاد هستم که اگر به خواسته های صنف داروسازان جواب ندهند، پشت در اتاق او تجمع می کنیم.
.
رئیس انجمن داروسازان ایران، خواستار بررسی درآمد داروخانه ها بر اساس دفاتر و فاکتورهای خرید شد و افزود: مالیات باید با نظر صنف مربوطه تعیین شود. ما به شدت به ادامه چنین روندی معترضیم و اگر تجمع پشت در اتاق وزیر هم جوابگو نبود، داروخانه های خود را تعطیل کرده و کلید آنها را به وزیر می دهیم.
.
مژدهی آذر افزود: ادامه این روند باعث می شود تا داروخانه ها از شکل و محتوای عملی خود خارج شده و تبدیل به سوپرمارکت شوند. در واقع، چنین وضعیتی موجب شده تا برخی داروخانه ها به خصوص در شهر تهران آماده فروش باشند.

پندار سیستم

.

منبع: مهر

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. غلامپور می گوید

    بنظر میرسد آقای دکتر، منافع صنفی را بر منافع عموم ارجح دانسته و به نوعی با زبان تهدید بدنبال حفظ سود فعلی و چه بسا سود بیشتر میباشد . صاحب داروخانه ای که دارای دفاتر و اسناد و مدارک قابل قبول نباشد و تقریبا در طی یک سال مالی حدود ” یک میلیارد تومان ” خرید فقط دارو آنهم بموجب اسناد و مدارک متقن داشته باشد مالیات وی اگرکمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد لطف مامور مالیات مربوطه شامل وی شده است و به عبارتی یک مامور مالیاتی ضعیف پرونده مالیاتی وی را در اختیار داشته است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.