نرم افزارحسابداری صدگان

افزايش قيمت سكه آتي با دورنماي ريزشي

0 671

حسابداراپ

 قيمت سكه در بازار آتي ديروز را همان گونه كه تحليل‌ها نيز حكايت از آن داشت با افزايش آرام و متوالي ۲ درصدي پشت سر گذاشت. 

.

بازار آتي سكه روز سه شنبه در ادامه انتظارات افزايش قيمت‌ها، باز هم سير صعودي به خود گرفت، در حالي كه دامنه نوسانات مثبت بازار بيش از ۲ درصد بود، البته قيمت سكه در سررسيد تيرماه كاهش نزديك ۰۵/۰ درصد را نيز تجربه كرد. بر اساس گفته تحليلگران، بازار در هفته گذشته بيشتر تاثيرپذير از اخبار رواني حركت كرده به طوري كه انتشار اخبار غير اقتصادي به عنوان يكي از عامل‌هاي تاثيرگذار توانسته نبض بازار را در اختيار بگیرد.

.

به نظر مي‌رسد تا زماني كه نتيجه مشخصي از گزارش‌هاي چند روز گذشته اعلام نشود نمي‌توان روند مبادلات را پيش‌بيني كرد. اين در شرايطي است كه انتشار گزارش‌هايي از بازار داخلي، معاملات را تحت تاثير قرار داده و به احتمال زياد در هفته آينده تاثيرگذاري اين اخبار بيشتر خواهد بود. روز گذشته قيمت دلار در حالي دوباره به مرز يك هزار و ۸۰۰ تومان نزديك شد كه بانك مركزي اعلام كرد نرخ دلار را امسال تغيير نخواهد داد و تا رسیدن به نقطه تعادل در بازار اين سياست به طور جدی ادامه می‌یابد.

پندار سیستم

.

البته كارشناسان هر چند مبناي خاصي براي نوسانات بازار آتي و افزايش قيمت سكه نمي‌دانند، اما بر اين باورند با دور جديدي از عرضه سكه‌هاي پيش فروش شده در هفته‌هاي آينده كه به ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار قطعه مي‌رسد احتمال تغيير روند مبادلات بسيار زياد خواهد بود. هر چند حباب قيمت سكه به دليل كمبود عرضه قبل از سكه‌هاي پيش فروش شده بسيار بيشتر شده بود، اما كم كم اين حباب از بين رفت و قيمت‌ها در محدوده منطقي قرار گرفت. كه در صورت تداوم اين روند در هفته‌هاي آينده مي‌توان شاهد موج ديگري از ريزش قيمت‌ها بود.

.

در مجموع در مبادلات ديروز قيمت‌ها افزايشي بود، اما تعداد موقعيت‌هاي باز در هر يك از سررسيدها نيز افزايش يافت و تنها در سررسيد تيرماه روند كاهشي بود. قيمت سكه در سررسيد تيرماه با ۴۳/۱ درصد افزايش در دادوستدهاي بعدازظهر و افت ۰۵/۰ درصدي در مبادلات صبح در محدوده ۷۰۹ تا ۷۱۹ هزار تومان، سررسيد مردادماه با ۷۸/۱ درصد افزايش در محدوده ۷۴۲ تا ۷۵۴ هزار تومان، سررسيد شهريورماه با ۰۹/۲ درصد افزايش در محدوده ۷۸۲ تا ۷۹۸ هزار تومان و سررسيد مهرماه با افزايش ۹۸/۱ درصد در محدوده ۸۰۹ تا ۸۲۳ هزار تومان قرار گرفت.

.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.