نرم افزارحسابداری صدگان

افزايش آرام قيمت سكه آتي

0 710

حسابداراپ

 مبادلات بازار آتي بورس كالاي ايران، ديروز در دقايق پاياني با آرامش نسبي دنبال شد. اين در حالي بود كه به دليل نوسانات دلار، بازار آتي نيز نوساني شد؛ اما بيشتر سمت و سوي قيمت‌ها افزايشي بود. 

.

به اعتقاد كارشناسان، بازار در شرايط كنوني با همان پارامترهاي قبلي حركت خود را دنبال مي‌كند و اتفاق خاصي مبني بر تغيير فاكتورهاي كنوني وجود ندارد. 

.
گمانه‌زني‌هاي سياسي پيرامون نتايج مذاكرات بغداد و مسكو از عوامل مهم افت و خيز روند مبادلات است. بحث روش‌هاي جايگزين سكه‌هاي پيش‌فروش شده همچون اوراق گواهي سپرده با سود ۲۴ درصد و اوراق مشاركت با سود ۲۰ درصد از ديگر فاكتورهاي تاثيرگذار روي بازار بوده است. 

.
ديروز اداره سياست‌هاي اقتصادي بانك مركزي اعلام كرد ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار سکه دیگر به سایر ابزارهای جایگزین تبدیل شده که ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار آن مربوط به اوراق گواهی سپرده است.

.
البته روايت‌ها از آينده متفاوت است؛ در حالي كه برخي از افزايش قيمت‌ها به صورت پلكاني در روزهاي آينده تحت تاثیر دلار و پيچيده‌تر شدن موضوع پرونده هسته‌اي كشورمان سخن به ميان مي‌آورند مسوولان دولتي از كنترل بازار ارز بعد از مذاكرات بغداد و از سويي كاهش قيمت طلا و ارز در چند روز آينده خبر مي‌دهند.

پندار سیستم

.

شايد به همين دليل است كه معامله‌گران نسبت به آينده ترديد دارند و سعي مي‌كنند تصميم‌هاي معاملاتي خود را همچنان به روزهاي بعد موكول كنند. توصيه اكيد كارشناسان اين است كه معامله‌گران بهتر است جابه‌جايي موقعيت‌هاي خريد و فروش را متناسب با وضعيت روند مبادلات همواره عوض كنند و با تغيير در تعداد موقعيت‌هاي خريد و فروش سودي متناسب با آن دريافت كنند. 

.
همچنين مبادلات بازار آتي در شرايطي پيگيري مي‌شود كه به تاثير از نوسانات قيمت دلار، سطوح مقاومتي قيمت سكه در هر يك از سررسيدها تغيير كرده است. عدم‌تغيير قيمت طلاي جهاني به دليل تعطيلي روز دوشنبه در ايالات‌متحده و تعطيلي بسياري از بانك‌هاي اروپا و آمريكايي باعث شد بازار داخلي تاثير اندكي از بازارهاي جهاني بگيرد.

.

در بازارهاي جهاني نيز يكي از مهم‌ترين موضوعات تاثيرگذار، بحث خروج يونان از منطقه يورو و مسائل مربوط به اوضاع بدهي‌ها در اروپا است. البته انتشار برخي از شاخص‌هاي اقتصادي در ايالات ‌متحده همچون شاخص ضريب اعتماد مصرف كننده و ثبات مسكن در اين كشور روي تقويت يا تضعيف دلار بسيار تاثير گذاشته و بازارهاي جهاني طلا نيز به تبع از اين اوضاع روند متفاوتي را پشت سر مي‌گذارد. 

.
در مبادلات ديروز نيز در شرايطي روند قيمت‌ها با دامنه نوسان مثبت دنبال شد كه در ساعات پاياني معاملات، شدت افزايش قيمت‌ها تا حدودي كاهش يافت. قيمت سكه سر رسيد خردادماه با ۶۶/۱ درصد افزايش در محدوده ۶۷۰ تا ۶۸۱ هزار تومان، سررسيد تيرماه با ۱۳/۳ درصد افزايش در محدوده ۶۹۳ تا ۷۰۶ هزار تومان، سررسيد مردادماه با ۵۱/۲ درصد افزايش در محدوده ۷۱۴ تا ۷۲۳ هزار تومان و سررسيد شهريورماه با ۸۵/۲ درصد افزايش در محدوده ۷۳۴ تا ۷۴۷ هزار تومان قرار گرفت. 

.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.