نرم افزارحسابداری صدگان

اعلام درصد مالیات درآمد سال ۹۰ اصناف طی روزهای آینده

0 714

حسابداراپ

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: مذاکره با اصناف برای تعیین درصد مالیات بر درآمد سال ۹۰ هنوز ادامه دارد و به پایان نرسیده است.

.

حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: مذاکره با اصناف برای تعیین تکلیف مالیات بر درآمد اصناف در سال ۱۳۹۰ شروع شده و ظرف چند روز آینده مشخص می‌شود.

.

طبق قانون اصناف برای ارائه اظهارنامه مالیات بر عملکرد درآمد، اصناف در سال ۱۳۹۰ از اول تا ۳۱ تیرماه فرصت خواهند داشت که بر اساس نرخ توافق شده با سازمان امور مالیاتی عملکرد درآمدی سال ۹۰ را اظهار می‌کنند و تا پایان سال باید این مالیات را به سازمان امور مالیاتی بپردازند.

.

پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری فارس بر اساس گفته علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی در گذشته، توافق با اصناف بر سر نرخ به خاطر این است که سازمان مالیاتی امکان تشخیص درآمد واقعی اصناف را ندارد، لذا به سمت مذاکره و توافق بر سر نرخ حرکت می‌شود.

.

امید است با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و مشخص شدن جریان درآمدی و کالایی در بازار و اقتصاد کشور و نیز نصب صندوق فروش در واحدهای صنفی که ریز درآمدها را ثبت می‌کند، میزان درآمد واقعی اصناف و همه فعالان اقتصادی مشخص شده و مالیات حقه و واقعی از همه کاربران اقتصاد گرفته شده و عدالت در دریافت مالیاتی در کشور محقق شود.

.

به گزارش فارس سال گذشته بر اساس توافق اصناف و سازمان امور مالیاتی ۱۵ درصد به میزان مالیات بر عملکرد سال قبل اضافه شده و به عنوان مالیات بر عملکرد درآمدی سال ۸۹ به حساب آمد که اصناف در اظهارنامه خود تا پایان تیرماه اظهار کردند.

.

البته سازمان امور مالیاتی نیز بر اساس قانون از اظهارنامه‌های بند الف و ب ۴درصد و اظهارنامه بند ج را به میزان ۱۲ درصد به صورت تصادفی بررسی کرده و راستی آزمایی می‌کنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.