نرم افزارحسابداری صدگان

ابلاغ بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد تا هفته آینده / بازنشستگی ۱۰ هزار فرهنگی بیمار

1 874

حسابداراپ

وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد تا هفته آینده خبر داد و گفت: ۱۰ هزار فرهنگی دارای بیماری صعب‌العلاج بازنشسته می‌شوند.

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه چهاردهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات اصلاحیه بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان، اظهار داشت:‌ آنچه که در مجلس و قانون بودجه مصوب شد در واقع یک اصلاحیه بر قانون بازنشستگی پیش از موعد است که همه قوانین همان است به جز بحث ۵ سال ارفاقی.

.

وی با بیان اینکه براساس اصلاحیه قانون بازنشستگی پیش ازموعد خانم‌ها با ۲۰ سال سابقه و بالاتر و آقایان با ۲۵ سال سابقه و بالاتر می‌توانند بازنشسته شوند، گفت: اجرای این طرح از نظر اعتبار مشکل دارد، چرا که اعلام شده است از طریق منابع داخلی یا فروش اموال انجام شود.

.

* بازنشستگی پیش از موعد تنها برای فرهنگیان بیمار

حاجی‌بابایی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است در سراسر کشور فرهنگیانی باشند که دارای پرونده بیماری صعب‌العلاج باشند، مقرر شد یک اقدام کارشناسی انجام پذیرد و تعدادی سهمیه برای هر استان با توجه به جمعیت استان‌ها مشخص شود تا مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در قالب این سهمیه بتوانند تعدادی از فرهنگیانی که دارای اولویت هستند، بازنشسته پیش از موعد کنند.

.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم مشکل حدود ۱۰ هزار فرهنگی را از این طریق حل کنیم، البته به شرطی که پرونده پزشکی‌شان کامل بوده، جزو بیماری‌های صعب‌العلاج باشند و در چارچوب سهمیه استانی قرار گیرند.

.

پندار سیستم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا هفته آینده بخشنامه آن را به استان‌ها ابلاغ کنیم، افزود: در گذشته ناگزیر بودیم به تعداد هر بازنشسته، ۱۵ میلیون تومان به حساب تأمین اجتماعی و بازنشستگی واریز کنیم که اکنون دیگر این موضوع نیست، اما باز هم نمی‌توانیم به تعداد نامحدود بازنشسته پیش از موعد داشته باشیم چون منابع داخلی چنین اجازه‌ای را به ما نمی‌دهند.

.

وی در پاسخ به این پرسش که فرهنگیان برای ارائه درخواست بازنشستگی پیش‌ از موعد در چه زمانی اقدام کنند، گفت: بودجه دو روز است که به ما ابلاغ شده است و فرهنگیان باید صبر کنند تا بخشنامه را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کنیم، اما با توجه به جلسه‌ای که پنج‌شنبه این هفته با مدیران کل استان‌ها برگزار خواهیم کرد، هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها بتوانند با توجه به سهمیه‌ای که در اختیارشان قرار داده می‌شود، با اولویت پیش‌بینی شده فرهنگیان را تحت پوشش قرار دهند.

.

* گره بیمه طلایی فرهنگیان در مسیر گشایش

وی درخصوص آخرین وضعیت بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی، اظهار داشت: اخیراً و در دو، سه روز گذشته جلسات خوبی با وزیر رفاه و سازمان بازنشستگی برگزار شد که جهت مثبتی داشته است و تمام تلاشمان این است که این کار انجام پذیرد.

.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید روند قانونی این موضوع طی شود که شامل مبلغی است که بیمه ایران اعلام می‌کند و دوم اینکه مجموعه آنچه که تدارک می‌بینیم و از بازنشسته‌ها می‌گیریم و آنچه سازمان بازنشستگی می‌دهد، هماهنگ باشد.

.

وی در پاسخ به این پرسش که فرهنگیان بازنشسته در انتظار بیمه طلایی هستند، چه وعده‌ای برای تحقق آن می‌دهید؟ گفت: من که نباید وعده بدهم، قانوناً این موضوع جزو وظایف سازمان بازنشستگی است و ما به عنوان کمک ورود پیدا کرده‌ایم و هر وقت که شرایط آماده شود، همکاری می‌کنیم.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. حمید راشدنیا می گوید

    با تشکر از وزیر محترم آموزش و پرورش،من در مورخه ۱۳۹۲/۳/۲۸ به اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانغربی در مورد بازنشستگی پیش از موعد (۲۰ سال زنان )مراجعه کردم به من گفتند چنین بخشنامه ای فعلا صادر نشده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.