نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز دریافت اظهارنامه های مالیاتی در سراسر کشور + خبر تکمیلی

2 2,283

حسابداراپ

.

مودیان علاوه بر پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی می توانند به صورت حضوری اظهارنامه های مالیاتی را از ادارات مالیاتی دریافت و پس از تکمیل و مهر امضا ، آن را به صورت دستی یا با پست به همان ادارات تحویل دهند.

اگر كسي امسال اظهارنامه ماليات بر درآمد ندهد از هيچ معافيت مالياتي برخوردار نمي‌شود.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از آغاز دریافت اظهارنامه های مالیات مستقیم مربوط به عملکرد سال گذشته در سراسر کشورخبر داد .

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه ایران، علی عسکری با اعلام این خبر گفت :

نسخه اینترنتی اظهارنامه های جدید مالیاتی در پایگاه اینترنتی سازمان امورمالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir شبانه روز در دسترس فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل است و ادارات مالیاتی سراسر کشور آماده دریافت اظهارنامه های تکمیل شده مالیاتهای مستقیم عملکرد سال گذشته تا سی و یکم تیر ماه هستند .

.

وی با بیان اینکه دستورالعمل استفاده ازاظهارنامه های الکترونیکی در سامانه سازمان امور مالیاتی درج شده است افزود:

مودیان مالیاتی می توانند نسخه ای از اظهارنامه های مالیاتی را از روی پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی بر روی رایانه خود ذخیره و پس از درج اطلاعات خواسته شده، آن را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند .

.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت :

مودیان علاوه بر پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی می توانند به صورت حضوری اظهارنامه های مالیاتی را از ادارات مالیاتی دریافت و پس از تکمیل و مهر امضا ، آن را به صورت دستی یا با پست به همان ادارات تحویل دهند .

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ارائه اظهارنامه به صورت الکترونیکی را موجب صرفه جویی در وقت و هزینه مودیان و سازمان امور مالیاتی دانست و افزود :

مودیانی که اظهارنامه های خود را به صورت الکترونیکی به ادارات امور مالیاتی ارسال کنند در دریافت تسهیلات مالیاتی در اولویت قرار می گیرند و از جمله می توانند ۳۰ درصد مالیات را نقد و بقیه را به صورت اقساط تا پایان سال پرداخت کنند .

.

وی از همه مودیان مشمول پرداخت مالیات مستقیم خواست برای ارائه اظهارنامه های خود زودتر اقدام کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند که تجربه نشان داده است در این روزها به علت ازدحام مراجعه مشکلاتی بروز خواهد کرد .

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت :‌

امسال و با تعریف شدن امضای دیجیتال نخستین بار امکان ارسال اظهارنامه های مالیاتی برای دارندگان امضای الکترونیکی بدون نیاز به ارائه اسناد کاغذی اظهارنامه فراهم شده است.

.

وی افزود :

اشخاص حقوقی که از وزارت صنعت ،‌ معدن و تجارت امضای الکترونیکی دریافت کرده اند می توانند پس از درج اطلاعات مربوط در اظهارنامه الکترونیکی با امضای الکترونیکی آن را برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند و برای این افراد دیگرنیازی به ارسال کاغذی یا فیزیکی اظهارنامه نیست .

.

عسکری تصریح کرد :

مودیانی که اظهارنامه های خود را به صورت الکترونیکی تکمیل کرده اند اما امضای الکترونیکی ندارند لازم است پس از مهر و امضای نسخه چاپی ( پرینت ) ان را به صورت دستی یا توسط پست به ادارات مالیاتی مربوط ارائه کنند .

.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به توافقات انجام شده با شورای اصناف کشور گفت :

مقرر شد ۳۰ درصد مالیات اصناف نقد و بقیه تا پایان سال و در هفت قسط دریافت شود .

.

وی با اشاره به ضرورت تقویت سلامت نظام اداری از جمله در سازمان امور مالیاتی گفت :‌

پندار سیستم

به ویژه پس از ابلاغ قانون سلامت اداری در سال گذشته و برای پیشگیری از تخلفات احتمالی راهکارهایی پیش بینی شده که در همایشی برای دادستانها و مسئولان سازمان امور مالیاتی در سراسر کشور تبیین شده است .

.

عسکری در پاسخ به این پرسش که اگر شهروندان با تخلفی مواجه شدند چگونه می توانند آن را پیگیری کنند گفت :

چند راه برای این کار پیش بینی شده است که انتقال ان از طریق پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی به نشانی www.intamedia.ir یکی از انهاست .

.

وی انتقال موارد تخلف به شماره ۱۸۲۲ را شیوه دیگر پیگیری شکایات برشمرد و افزود :

نمایندگان دادستانی که در ادارات مالیاتی مستقر هستند و حراست سازمان امور مالیاتی آماده دریافت گزارش های مردمی و تخلفات احتمالی و پیگیری آنها هستند .

.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که ایا اشخاصی که دارای پروانه فعالیت تولیدی یا کسب هستند اما هنوز فعالیت خود را شروع نکرده اند و یا فعالیت آنها در سال گذشته به دلایلی متوقف شده است آنها نیز باید اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند، افزود :

همه اشخاص حقیقی و حقوقی که در نظام اقتصادی کشور فعال محسوب می شوند و یا مجوز فعالیت دارند باید برای برخورداری از معافیت مالیاتی اظهارنامه ارائه کنند و در اظهار نامه قید کنند که واحد صنفی یا تولیدی آنها غیر فعال است .

.

وی افزود :

آن دسته از فعالان اقتصادی نیز که به هر علت فعالیت آنها متوقف شده است نیز باید شش ماه زودتر به این سازمان اطلاع دهند تا بازرسی ها و تحقیقات میدانی انجام شود و بر اساس نتیجه ان از پرداخت مالیات معاف شوند .

.

عسکری تصریح کرد :

فعالان اقتصادی اعم از اشخاصی که بر اساس قانون دارای معافیت مالیاتی هستند و یا فعالیت اقتصادی آنها متوقف شده است باید اظهارنامه ارائه و موضوع را در آن درج کنند تا مشمول معافیت یا تخفیف در پرداخت مالیات شوند.

.

اخبار تکمیلی :

——————————————————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۲۶

موديان مالياتي هر ساله از تسهيلاتي به عنوان معافيت مالياتي برخوردار مي‌شدند اما در سال جاري اين معافيت‌ها به شرط رعايت يك قانون جديد است.

.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي كشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد كلان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تاكيد كرد:‌

اگر كسي امسال اظهارنامه ماليات بر درآمد ندهد از هيچ معافيت مالياتي برخوردار نمي‌شود.

.

حسين وكيلي افزود:

تاكنون يك سري معافيت‌هايي داشتيم كه اگر موديان اظهارنامه مالياتي خود را نمي‌دادند نيز باز هم از آن معافيت‌ها برخوردار بودند اما درسال جاري به موجب قانون برنامه اين امتياز حذف شده است.

.

وي تصريح كرد:

اگر موديان اظهارنامه ندهند، معافيتشان لغو مي‌شود و چون اين موضوع به صورت قانون هست به هيچ عنوان امكان برگشت از اين شرط وجود ندارد و موديان مالياتي بايد به اين موضوع به صورت جدي توجه كنند.

.

————————————————————————————————————

لينك مرتبط :

اظهارنامه های مالیاتی عملکرد ۱۳۹۰ آماده ارائه به مودیان شد.

.

 

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. هادی می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید لطفا فرم خام اظهار نامه مالیاتی مربوط به شرکتها را در سایت قرار دهید در اداره دارایی شهرستان جلفا موجود نمی باشد و ما فرصتی نداریم با تشکر

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام واحترام
    اگر منظورتان از فرم خام ، نسخه pdfاظهارنامه است كه درسايت سازمان موجود است ولي چنانچه نسخه كاغذي مورد نياز شماست الزاما مي بايست آنرا از ادارات امورمالياتي دريافت كنيد چراكه اين فرم قابل دانلود نمي باشد.
    باتشكر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.