نرم افزارحسابداری صدگان

۵۰درصد نقدینگی مردم ایران‌چک است.

0 600

حسابداراپ

پس از جدال‌هاي فراوان بر سر ماندن يا رفتن ايران چك‌ها و مصوبه مجلس درباره اينكه بانك‌مركزي مي‌تواند اين ايران چك‌ها را تا يك سال ديگر هم منتشر كند حالا محمود احمدي، دبيرکل بانک‌مرکزي گفته بانک‌مرکزي براي شروع مجدد توليد و انتشار ايران‌چک آمادگي دارد و منتظر ابلاغ اين موضوع براي انتشار مجدد ايران‌چک هستيم.

.

به گزارش ايسنا، احمدي در مورد آمادگي بانک‌مرکزي براي انتشار مجدد ايران‌چک با توجه به تصويب اجازه انتشار ايران‌چک در مجلس گفت: مراحل قانوني اين کار که انجام شود کار توليد و انتشار ايران‌چک تداوم پيدا خواهد کرد. ما هم با توجه به ذخاير لازم در اين مورد آمادگي توليد و انتشار ايران‌چک‌ها را داريم.

.

پندار سیستم

وي اين را هم اضافه كرده كه‌: بيش از ۵۰ درصد موجودي نقدينگي مردم ايران‌چک است و حذف آن دشواري‌هايي را در پي خواهد داشت.

.

با وجود اين، از روزي که نامه رئيس مجلس در مورد منتشر نشدن ايران‌چک به دست ما رسيده بود، انتشار ايران‌چک را متوقف کرده و درصدد بوديم اگر مجلس با انتشار مجدد ايران چک موافقت نکرد جهت جمع‌آوري ايران‌چک‌ها اقدام کنيم. اکنون منتظر ابلاغ انتشار ايران‌چک هستيم تا طبق روال کار توليد براي جايگزيني ايران‌چک‌هاي فرسوده و انتشار ايران‌چک‌هاي جديد را انجام دهيم.

.

پيش از اين در چهارشنبه هفته گذشته،‌ مجلس شوراي اسلامي ‌با تصويب بندي از لايحه بودجه ۹۱، به بانک‌مرکزي مجوز داد تا اقدامات لازم را براي تداوم چاپ و انتشار ايران‌چک ۵۰ هزار توماني در سال‌جاري انجام دهد.نمايندگان مجلس بند الحاقي ۲۵ لايحه بودجه ۹۱ در بخش هزينه‌اي را تصويب کردند که بر اين اساس بانک‌مرکزي جمهوري اسلامي ‌ايران مجاز است اقدامات لازم را در زمينه تداوم چاپ و انتشارايران چک بانک‌مرکزي با طرح‌هاي موجود و با مسدود كردن معادل ريالي مبالغ ايران‌چک‌هاي منتشره تحت نظارت هيات نظارت ‌اندوخته اسکناس طبق قانون پولي و بانکي کشور به عمل آورد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.