نرم افزارحسابداری صدگان

۱۸ خرداد آخرين مهلت پيش ثبت نام اشخاص حقوقي + اخبار تكميلي

28 1,052

حسابداراپ

.

در صورتی که شرکت های باقی مانده در مهلت مقرر نام نویسی نکنند بر اساس قانون مجازات می شوند.

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امورمالياتي کشور با اعلام اين که اشخاص حقوقي فقط تا ۱۸خرداد ماه براي ثبت نام و تخصيص شماره اقتصادي مهلت دارند، گفت: عدم ثبت نام و دريافت شماره اقتصادي به منزله محروميت از تسهيلات مالياتي است.ثبت نام براي تخصيص شماره اقتصادي از اين تاريخ به بعد فقط براي اشخاص حقوقي جديد التاسيس ادامه خواهد يافت.

.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، حسين وکيلي در نشست خبري که امروز ۱۸ ارديبهشت در محل سازمان امور مالياتي کشور برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: دستورالعمل موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون ماليات هاي مستقيم از ابتداي امسال عملياتي شده که به موجب آن کليه فعالان اقتصادي اشخاص حقوقي، مشاغل موضوع بند «الف» و «ب» ماده ۹۵ قانون ماليات هاي مستقيم مکلف به صدور صورتحساب بر اساس شناسه ملي و شماره ملي تا زمان صدور شماره اقتصادي جديد هستند.

.

وي با اعلام اين خبر که تا کنون ۷۵ درصد اشخاص حقوقي براي دريافت شماره اقتصادي ثبت نام کرده اند، تصريح کرد: آخرين مهلت ثبت نام اشخاص حقوقي براي تخصيص شماره اقتصادي ۱۸ خرداد ماه سال جاري است و چنانچه اشخاص حقوقي تا اين تاريخ نسبت به ثبت نام اقدام نکنند ، از کليه تسهيلات مالياتي محروم مي شوند.

.

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور با بيان اينکه ثبت نام براي تخصيص شماره اقتصادي از اين تاريخ به بعد فقط براي اشخاص حقوقي جديد التاسيس ادامه خواهد يافت، خاطرنشان کرد: اشخاص حقوقي جديدالتاسيس از تاريخ ثبت به مدت سه ماه مهلت دارند نسبت به ثبت نام براي دريافت شماره اقتصادي اقدام کنند.

.

لينك ثبت نام :

http://www.tax.gov.ir/

.

اخبار تکمیلی :

———————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

کارت اقتصادي اشخاص حقوقي تا پايان شهريور ماه سال جاري صادر مي شود و از ابتداي مهر ماه اين اشخاص تنها با شماره اقتصادي جديد مي توانند نسبت به صدور صورتحساب و ساير فعاليت هاي مالياتي خود اقدام کنند.

آغاز ثبت نام شماره اقتصادی برای اشخاص حقیقی از ابتدای خرداد

.

———————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۰۹

 پس از پایان مهلت ثبت‌نام اشخاص حقوقی در ۱۸ خرداد از آخر خرداد ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت شماره اقتصادی شروع می‌شود.

ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت کد اقتصادی از اواخر خرداد

.

———————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۱۷

پندار سیستم

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت : اشخاص حقوقی مودی تا پنجشنبه (۱۸ خرداد) مهلت دارند برای دریافت شماره اقتصادی ثبت نام کنند.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، حسین وکیلی با بیان اینکه نام نویسی در این باره از دی پارسال آغاز شده است ، افزود : در مرحله اول اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده اند ، می توانند با مراجعه به www.tax.gov.ir برای دریافت شماره اقتصادی نام نویسی کنند.

.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۰ هزار شرکت معادل ۸۰ درصد شرکت های فعال اقتصادی برای دریافت کد اقتصادی نام نویسی کرده اند ، تاکید کرد : در صورتی که شرکت های باقی مانده در مهلت مقرر نام نویسی نکنند بر اساس قانون مجازات می شوند.

.

وکیلی گفت : نام نویسی این شرکت ها و دریافت کد اقتصادی موجب می شود سازمان امور مالیاتی خدمات بهتری به آنان ارائه دهد.

.

وی افزود : در مرحله دوم این طرح، اشخاص حقوقی دولتی از جمله وزارت خانه ها و نهاد های قانونی از جمله سفارتخانه ها ، احزاب و انجمن های حرفه ای باید برای دریافت کد اقتصادی ثبت نام کنند.معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت :

نام نویسی از این اشخاص از بیستم خرداد آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

.

وی افزود : در مرحله سوم اشخاص حقیقی صاحب شغل موضوع بندهای الف، ب و ج ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم باید برای دریافت شماره اقتصادی با مراجعه به نشانی اینترنتی www.tax.gov.ir نام نویسی کنند.

وکیلی با بیان اینکه نام نویسی این اشخاص از اواخر خرداد آغاز می شود و تا پایان شهریور امسال ادامه دارد ، گفت :

فعلا کارمندان و حقوق بگیران مشمول این طرح نمی شوند.

.

———————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۲۰

 مهلت ثبت نام شرکتها و اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقصادی که تا ۱۸ خرداد ۹۱ بود، تا آخر خرداد ماه جاری تمدید شد و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام شرکتها برای دریافت شماره اقتصادی تا آخر خرداد

.

———————————————————————————————

لینک های مرتبط :

– آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از ۱۵/۱۱/۱۳۹۰

– اشخاص حقوقی تا پایان اسفند برای ثبت نام شماره اقتصادی فرصت دارند.

– ثبت نام الکترونیکی برای شماره اقتصادی اشخاص حقوقی

– فرصت دریافت شماره اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان اردیبهشت

.

محل تبلیغ شما

28 نظرات
  1. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    لطفا از آدرس http://www.tax.gov.ir/ اقدام بفرمائيد.

  2. محمد پورنگ می گوید

    با سلام

    اینجانب شرک با مسئولیت محدود در شهریور ۹۰ ثبت ولی بعلت مشگلات موجود در خرید وسائل وعدم دریافت وام مواجهه با عدم فعالیت شده واز تاریخ ثبت تا کنون قادر به تهیه مکان وخرید وسائل در رابطه با تحریمها نشده ام ایا با ید کد اقتصادی داشته باشم یا نا؟ لطفا راهنمائی فرمایید
    با احترام پورنگ

  3. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    كد اقتصادي وابسته به عدم فعاليت نيست و قاعدتا همراه با تشكيل پرونده درسازمان امورمالياتي ، مراحل اخذ كد اقتصادي را هم طي ميشود.
    بااحترام

  4. جواد می گوید

    سلام
    مرسی از سایت خوبتان
    من سال ۹۰ با شماره اقتصادی مالیات نقل انتقال سهام شرکت ام را انجام دادم آیا باز نیاز به اخذ شماره اقتصادی مجدد دارم. در همه بنرها وآگهی ها نوشتن کداقتصادی جدید.منظور از کلمه جدید چیست؟
    باتشکر

  5. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام تشكر از اظهار لطف شما
    كساني كه قبلا اين كد را داشته اند هم مكلف شده اند دوباره ثبت نام و كد جديد را دريافت كنند.
    بااحترام

  6. غلامپور می گوید

    اگر ۱۸ خرداد ۹۱ آخرین مهلت پیش ثبت نام اشخاص حقوقی میباشد چرا برخی ادارات کل امور مالیاتی ( ضمن مشاهده و اطلاع واصله ) آخرین مهلت را ۳۱/۳/۹۱ اعلام نموده اند ؟

  7. اصغر بهادری می گوید

    با سلام
    براي پيش ثبت نام كد اقتصادي جديد در صفحه ثبت نام كد اقتصادي قديم را مي خواهد. شركتي كه كد اقتصادي قديم ندارد چه بايد بكند؟
    با سپاس

  8. پيله ور می گوید

    سلام
    متوجه نشدم آخرين مهلت پيش ثبت نام اشخاص حقوقي تا ۱۸ خرداد هست يا ثبت نام اشخاص حقوقي ؟

  9. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    آخرين مهلت پيش ثبت نام اشخاص حقوقي تا ۱۸ خرداد است وكساني كه تااين تاريخ ثبت نام نكنند قاعدتا امكان ادامه عمليات ثبت نام را نخواهند داشت.
    موفق باشيد.

  10. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    این طرح بااین پیش فرض طراحی شده که اشخاص قبلی دارای کد اقتصادی هستند لذا پیشنهاد میکنم با حوزه مالیاتی خود درارتباط باشید.
    يكي از كامنهاي هم اين كد را پيشنهاد كرده:
    کد اقتصادی قدیم ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱
    بااحترام

  11. علی می گوید

    سلام
    بعد از وارد کردن اطلاعات شناسه ملی و کد پستی این گزینه می آید من چونه ی متوانم ادامه ثبت نام را انجام دهم ( اطلاعات شما با کد پستی دیگری ثبت شده است)

  12. علی می گوید

    آیا ثبت نام فرصت تمدید دارد؟

  13. شرکت خدماتی وسم داماش رحمت الله ایران خواه می گوید

    با سلام و عرض خداقوت بنده اطلاعات خیلی کمی در رابطه با رایانه و امور ان دارم.امروز به چندین کافی نت و چندین نفر که در این رابطه وارد هستند مراجعه و هیچ کدام نتوانستند برای بنده ثبت نام کد اقتصادی را به انجام برسانند حال مانده ام که به کی و کجا مراجعه کنم تا انجا پیش رفتم که با وجود اعلام رایگان بودن مبلغ ۸۰۰۰۰ ریال جهت شناسه مالیاتی بپردازم.متاسفانه از دولت الکترو نیک هم نتوانستیم بهره ای ببریم.بنده چون روزنامه نمیخوانم و تلویزیون هم تماشا نمیکنم.مشکل ما شناسه ملی میباشد که فعلن جوابی از دولت الکترونیک نمی گیریم.والسلام

  14. کهوند می گوید

    سلام
    من در اخرین لحطات اطلاعاتم را وارد کردم ولی شماره رهگیری نگرفتم چون ارتباط قطع شد.حالا مشکلی ایجاد میشه؟ممنون

  15. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    دريافت كد رهگيري براي اطمينان از ثبت نام و پيگيري هاي بعدي است لذا به نظر بنده دوباره اقدام بفرمائيد.
    موفق باشيد.

  16. مدیر سایت می گوید

    باسلام
    به نظر مي رسد بادريافت اين پيغام ، شركت شما (يا كسي از طرف شما) قبلا” ثبت نام كرده است.

  17. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    چنانچه شرکتها اخیر آگهی تغیرات داده باشند در روزنامه رسمی هم این کد قابل مشاهده است واز طریق سایت روزنامه رسمی هم قابل دریافت است.
    موفق باشيد.

  18. hamed می گوید

    gonde tar az yarane ke nist dobare majboran tamdid koonn kareshon gire sherkatast

  19. غلامپور می گوید

    درسته ثبت نامو قطع نمیکنن ولی شما در موعد مقرر ثبت نام نکن اونوقت بیا منت کن برای بخشش جریمه .

  20. آرمان می گوید

    با سلام
    شرکت ما در تاریخ بهمن ماه سال ۹۰ مرحله پیش ثبت نام را انجام داده و شماره رهگیری دریافت نموده است ولی بعد از بررسی با خطای مغایرت در آدرس مواجه شده در صورتی که آدرس کاملاً صحیح بود با این حال دوباره آدرس را ویرایش کرده و ارسال نمودیم ولی سازمان محترم هنوز در حال بررسی است و نام کاربری و کلمه عبور صادر نگردبده است آیا این تاخیر مشکلی برای ثبت نام شرکت به وجود می آورد چاره چیست؟ با تشکر

  21. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    به نظر بنده خير
    اين اقدامات حاكي از تاخير در ثبت نام نيست.
    موفق باشيد.

  22. maryam می گوید

    با سلام و خسته نباشید. برای ویرایش اطلاعات به سالت مراجعه نمودم و بعد از وارد کردن اطلاعات شناسه ملی و کد پستی این گزینه می آید من چونه ی متوانم ادامه ثبت نام را انجام دهم ( اطلاعات شما با کد پستی دیگری ثبت شده است)
    شما در پاسخ یک دوست فرمودید که کس دیگری ثبت نام کرده است. اما هیچ راه حلی برای رفع این مشکل ارائه نشده است. این در حالی است که در برگه پرینت گرفته از پیش نویس کد پستی درست است. چگونه برای دریافت کد پستی درست اقدام نماییم؟

  23. سیدعلیرضا جعفریان می گوید

    در تاریخ ۱۸ مهر پیش ثبت نام انجام شده و کد رهگیری هم اخذ شده اما متاسفانه برای دریافت کد اقتصادی در سایت شما هیچگونه محلی برای درج کد رهگیری و اخذ شماره پیش بینی یا قابل مشاهده نیست هیچ توضیحی هم در این زمینه وجود ندارد راجع به کسانی که ثبت نام کرده اند و برای دریافت کد اقتصادی باید منتظر باشند یا … لطفا با درج یک آگهی مانع سردرگمی و پیمایش صفحات برای یافتن توضیحی در این زمینه شوید. با تشکر

  24. غلامپور می گوید

    سلام جناب آقای جعفریان ؛
    اشخاص حقیقی که مرحله پیش ثبت نام را انجام و پرینت اطلاعات درج شده حاوی کد پیگیری را در اختیار دارند فعلا” منتظر اعلام بعدی باشند و فقط نسخه ای از پرینت را به واحد مالیاتی خود ارائه نمایند .
    موفق باشید /

  25. مرتضی می گوید

    سلام
    من به صورت پاره وقت کار فروش چراغ های روشنایی رو به عهده دارم و تازه شروع به کار کردم برای اینکه با ارگان های دولتی کار کنم نیاز به کد اقتصادی دارم
    از چه طریقی بدون ثبت شرکت میتونم اقدام کنم

  26. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    مقر شده كه افراد حقيقي هم ثبت نام و كد اقتصادي دريافت كنند.
    درمقطعي هم اعلام شدكه كد اقتصادي همان شماره ملي اشخاص است.
    ازآن به بعد خبر خاصي دراين خصوص منتشر نشد.
    موفق باشيد.

  27. غلامپور می گوید

    توجه داشته باشیم تا زمانی که شماره ای تحت عنوان شماره ی اقتصادی برای شخص حقیقی صادر نشده این دسته از اشخاص می توانند از شماره ی ملی خود بعنوان شماره اقتصادی در معاملات استفاده نمایند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.