- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کلیه وظایف صندوق بازنشستگی صنعت فولاد به وزارت کار و رفاه اجتماعی منتقل شد.

به منظور تأمین نظر شورای نگهبان نمایندگان مجلس با حذف تبصره جزء ۴ بند ۸ موافقت کردند و طی این بند دولت مکلف شد کلیه وظایف صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد به وزارت کار و رفاه منتقل شود.

.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۳۰ اردیبهشت) به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، با حذف تبصره جزء ۴ بند ۸ با ۱۵۱ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع موافقت کردند.

 .

در جزء ۴ بند ۸ آمده است: دولت مکلف است صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد را با کلیه وظایف، اموال، دارایی ها، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد، اوراق، تعهدات (شامل کلیه تعهدات اعم از مطالبات قانونی بازنشستگان) و سایر حقوق به مستخدمین خود به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل نمایند.

 .

به میزان بدهی ها و کسری صندوق های مذکور اموال و حقوق مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ها و مؤسسات وابسته و تابعه (به صورت کلی یا سهام) آنها با تأیید وزیر مربوط و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صندوق فولاد منتقل می شود.

 .

تبصره این جزء به شرح زیر است که با رأی نمایندگان حذف شد.

 .

تبصره – دولت مکلف است تا تحقق این بند بار مالی ناشی از پرداخت حقوق و مطالباتی بازنشستگان را از محل واگذاری سهام و دارایی ها و سایر اموال تأمین نماید.

 .