نرم افزارحسابداری صدگان

کد شبنم تقلبی به بازار راه يافت؟

0 748

حسابداراپ

حدود ۴ ماه از وعده دولت برای آغاز طرح مردمی مبارزه با قاچاق کالا که به «شبنم» موسوم است، می‌گذرد، اما با این حال آن طور که دست‌اندرکاران روایت می‌کنند نه‌تنها زمان جدید اعلام شده برای شروع این طرح همچنان در ابهام است؛ بلکه خبرهایی از ورود برچسب‌های تقلبی در بازار به گوش می‌رسد.

.

روز گذشته جمعی از مسوولان و متولیان اجرای شبکه بازرسی و نظارت مردمی«شبنم» برای بررسی‌های نهایی اجرای طرح گردهم آمدند تا به این ترتیب از ابتدای خرداد نصب بارکد رهگیری کالا به طور رسمی و سراسری آغاز شود. 

.
البته آن طور که نمایندگان استان‌های مختلف می‌گویند همچنان چالش‌هایی از جمله هماهنگ نبودن نمایندگی‌ها با هسته مرکزی، مشکلات انفورماتیک و ناآشنایی بیش از حد اصناف با برچسب رهگیری بر سر راه این طرح وجود دارد؛ اما در این میان بیش از هر چیز دیگری فعالیت سودجویان، موفقیت این طرح جدید مبارزه با قاچاق را با ابهام مواجه کرده است.

پندار سیستم

.
وي یکی از نمایندگان استان‌ها که برای گزارش دهی در مورد روند اجرای طرح شبنم و مشکلات احتمالی در این مورد در همایش اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاهای وارداتی و پروژه شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) حاضر شده بود، گفت: هنوز طرح جدید مبارزه با قاچاق آغاز نشده و بارکدهای رهگیری روی کالاها نصب نشده، اما برخی سودجویان اقدام به نصب برچسب‌های تقلبی روی اجناس قاچاق کرده‌اند تا به این ترتیب از شناسایی کالاهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

.
شبنم گلوگاه‌های قاچاق را تنگ می‌کند
در این مورد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طرح شبنم ساماندهی شبکه توزیع و تنگ کردن گلوگاه‌های قاچاق را به دنبال دارد.
یدالله صادقی در همایش اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاهای وارداتی و پروژه شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) ضمن اعلام این مطلب گفت: طرح شبنم از مبانی فنی و طراحی شده دقیقی برخوردار است و مشکل‌های اجرایی آن به مرور برطرف خواهد شد.

.
به اعتقاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، قاچاق کالا خسارات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور تحمیل کرده و در اجرای طرح‌هایی که برای ساماندهی شبکه توزیع پیش‌بینی شده طرح شبنم به منظور شناسایی گلوگاه‌های قاچاق و پهن کردن آنها از سال گذشته اجرایی شده است.
به گفته او طرح از مبانی فنی و طراحی شده دقیقی برخوردار است و مشکل‌های اجرایی آن به مرور زمان مرتفع خواهد شد.

.
صادقی خاطرنشان کرد: یکی از مشکل‌هایی که در مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد آن است که بازرسان با نگهداری کالاهای قاچاق مواجه می‌شوند که مفهوم توبیخ کالا را دارد؛ ضمن اينكه در این طرح امانت سپاری چالش‌برانگيز شده است.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.