- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

چک های رنگی به سیستم پولی کشور وارد شود.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ عمومی استفاده از چک در ایران فرهنگ غلطی است.
.

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت ، گفت: اینکه فردی ۵ برابر اعتبارش چک می دهد ناشی از وضعیت بد اقتصادی نیست بلکه به دلیل فرهنگ غلط استفاده ازچک است.

.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در قانون چک سخت گیری ها و برخورد های بیشتری اضافه شود تا از چک درست استفاده شود.

.

وی با تاکید بر این که قانون چک باید تغییر کند گفت: با ید چک ها بر اساس میزان اعتبار افراد طبقه بندی شود و چک های رنگی به سیستم پولی کشور وارد شود.

.

دلخوش اباتری از کمیسیون قضایی مجلس خواست قانون چک را از نظر حقوق بررسی کند و نقص آن را برطرف کند.

.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اتصال بازار بورس ایران به بورس سایر کشورها گفت: برای اتصال بورس به بورس سایر کشورها مصوبه مجلس لازم است.

.

طبق آمارهای بانک مرکزی در سال ۹۰ بیش از ۶.۴ میلیون چک به مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران برگشت خورده است.در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ اسناد برگشت داده شده به ترتیب به اعداد ۱۸۷.۹ و ۵۳۰.۷ رسید که نسبت به سال ۱۳۸۹ به ترتیب ۸.۹ درصد و ۲۷.۷ درصد افزایش یافته است.در سال ۱۳۹۰ نسبت اسناد برگشت داده شده به مبادله شده از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب به ۱۲.۴درصد و ۴.۸ درصد رسید.

.