نرم افزارحسابداری صدگان

ورود اولین شرکت تعاونی به صنعت بیمه

0 559

حسابداراپ

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مذاکرات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تاسیس اولین شرکت بیمه تعاونی سهامی عام کشور نهایی شده است.

.
به گزارش بینا، غلامحسین حسینی نیا از جدیدترین اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی اولین شرکت تعاونی سهامی عام بیمه کشور خبر داد و به مهر گفت: با توجه به اینکه شرایط لازم برای شروع فعالیت این بیمه فراهم شده است، ظرف چند روز آینده پذیره نویسی آن آغاز خواهد شد.

.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بروز تاخیرهای فراوان در راه اندازی اولین بیمه تعاونی در کشور، اظهار داشت: این تاخیرها بنا به دلایل مختلفی ایجاد شده است.

.
حسینی نیا با اشاره به اینکه اولین تجربه انجام فعالیت های بیمه ای در بخش تعاون یکی از دلایل تاخیرها بوده است، تصریح کرد: همچنین برخی مسائل و مشکلات نیز در بورس بوده است که نیازمند رفع آن بود.

.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با اقداماتی که صورت گرفته است اولین شرکت بیمه تعاونی سهامی عام کشور قابلیت ورود به بورس را نیز پیدا کرده است.

پندار سیستم

.
وی خاطر نشان کرد: برای تعاونی ها نیز یک فرصت استثنایی فراهم شده است تا با خرید سهام اولین شرکت بیمه تعاونی کشور به یک فعالیت جدید اقتصادی ورود پیدا کنند.

.
به گفته حسینی نیا، ممکن است این شرکت آخرین فرصتی برای تعاون ها باشد که بتوانند با خرید سهام در فعالیت اقتصادی مشارکت داشته باشند.

.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنانش، تاکید کرد که اقدامات لازم برای ورود این شرکت تعاون به تابلوهای بورس نیز صورت گرفته است.

.
بحث ایجاد شرکت بیمه تعاونی سهامی عام کشور طبق یک ضوابط جدید قانونی بوده است که پس از ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی برای توسعه بحش تعاون در نظر گرفته شد.

.
در زمان فعالیت وزارت سابق تعاون در اینباره فعالیت ها و تلاش هایی صورت گرفته بود اما مجموعه اقدامات منجر به ایجاد شرکت های بیمه ای در کشور نشد.

.
با موافقت بیمه مرکزی و همچنین مذاکره با برخی دیگر از سازمان ها مانند بورس، به تازگی این پروژه در حال نهایی شدن است و پس از آن یک شرکت نوپای بیمه تعاونی نیز وارد صنعت بیمه کشور خواهد شد و باید با شرکت های دولتی و خصوصی رقابت کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.