نرم افزارحسابداری صدگان

وام تعمیرات مسکن هم به صورت اوراق شد.

0 683

حسابداراپ

تا پیش از این بانک مسکن به متقاضیان وام جعاله تعمیرات مسکن اعطا می کرد اما مدتی است که این رویه تغییر کرده و افراد برای دریافت وام جعاله تعمیرات مسکن باید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات خرید مسکن، خریداری کنند.

.
وام تعمیرات مسکن نیز مانند وام خرید مسکن به صورت اوراق و با عنوان اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات خرید مسکن در فرابورس عرضه می شود.

.
متقاضیان وام تعمیرات مسکن باید به یک شرکت کارگزاری بورس مراجعه کنند و اوراقی به این مبالغ خریداری کنند. خرید پنج میلیون تومان اوراق به مبلغی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان پول نیاز دارد. این اوراق در نهایت در اختیار بانک مسکن قرار می گیرند و وام از فردی که فروشنده اوراق است و در حقیقت امتیاز استفاده از اوراق نیز به نام اوست به فرد خریدار منتقل می شود. در این بخش کارشناسان بانک مسکن، واحد مسکونی مورد نظر را ارزیابی کرده و طی گزارشی موافقت خود را با میزان وام تعمیرات اعلام می کنند. امکان دارد کارشناسان بانک مسکن با مبلغی کمتر از پنج میلیون تومان موافقت کنند در حالی که متقاضی به مبلغ پنج میلیون تومان اوراق خریداری کرده است.

.
در این حالت فرد متقاضی یا باید اوراق را نزد خود نگه دارد و خود بعدها از آنها استفاده کند یا اینکه مدتی بعد در زمان مناسبی آنها را به فروش برساند. این اوراق به دلیل اینکه در فرابورس معامله می شوند به صورت روزانه قیمت گذاری می شوند و بسته به میزان تقاضا، قیمت اوراق نیز مانند سایر سهام موجود در بازار بالا و پایین می شود.

پندار سیستم

.
تا پیش از این، فرد متقاضی سپرده ای را در یکی از شعب بانک مسکن افتتاح می کرد و پس از ارزیابی کارشناسان این بانک مبلغی به عنوان وام به وی اعطا می شد. این روش مدتی است که منسوخ شده و برای استفاده از وام تعمیرات مسکن حتما باید اوراق خرید.

.

حالا معلوم نیست توجیه مسوولان بانک مسکن در بکارگیری روش جدید چیست و چرا افراد باید متحمل پرداخت مبلغی هزینه به میزان یک پنجم اصل وام برای خرید اوراق شوند.

.

منبع : بينا

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.